• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس

تمام حاکمیت و مردم در ارتقاء فرهنگ کار و تعاون نقش د‌ارند

  • کد خبر : 19998
  • 08 خرداد 1400 - 22:59
تمام حاکمیت و مردم در ارتقاء فرهنگ کار و تعاون نقش د‌ارند
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: همه حاکمیت و مردم در ارتقا فرهنگ کار و تعاون فارس نقش دارند.

سهراب مختاری در شورای فرهنگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به سابقه تهیه سند فرهنگ کار و تعاون این استان افزود: تهیه این سند از سال ۱۳۹۰ کلید خورده و به موجب آن سیمنار علمی در سطح ملی نیز در شیراز برگزار و تعدادی مقاله علمی در زمینه ارتقا فرهنگ کار نیز به دبیرخانه ای که به همین منظور تشکیل شده بود ارسال و حدود ۱۵ مقاله تخصصی علمی سند فرهنگ کار و تعاون این استان تهیه و حدود یکماه پیش کلیات آن در شورای فرهنگ عمومی فارس نیز مصوب و پیش بینی می شود که به زودی بعد از تصویب نهایی به همه دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی ،انقلابی و مذهبی ابلاغ شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز اخیرا از این سند استقبال کرده، اظهار داشت: سند فرهنگ کار و تعاون استان فارس که اکنون مراحل تصویب نهایی را در شورای فرهنگ عمومی می‌گذارند شامل ۶ هدف، ۱۸ استراتژی و ۱۲۲ برنامه عملیاتی است و در این سند وظایف دستگاه های مختلف با جزییات مشخص شده است.
مختاری با بیان اینکه همه حاکمیت و مردم در ارتقاء فرهنگ کار نقش دارند،گفت: سند فرهنگ کار و تعاون استان فارس در یک بخش به ضرورت رعایت مولفه های اصلی همانند رعایت نظم و دقت در کار و وقت شناس همگان تاکید دارد.
وی افزود: صداقت و امانت داری به همراه سایر موارد باعث تولید ثروت ،ایجاد اشتغال و حتی ارتقا امنیت شغلی و باعث رفع دغدغه های بزرگان نظام و مقام معظم رهبری بویژه در سال تولید،پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها خواهد شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه تشکلات کارگری و کارفرمایی در اجرای سند مهم فرهنگ کار و تلاش استان نقش بارزی دارند،گفت: کارفرمایان باید مدیریت حرفه ای در اجرای این سند بکار برده و به این مهم توجه داشته باشند که هر مالک خوب صرفا نمی تواند مدیر خوبی نیز باشد.
وی ادامه داد: کارگران نیز باید تلاش بیشتر و بهتری در ارتقا فرهنگ کار به کار برده تا به تولید ثروت بیشتر منجر شود.
مختاری تاکید کرد: در سطح استان فارس فرهنگ تفاهم بین کارگر و کارفرما حاکم است و توجه به این نکته نیز بسیار مهم است که هر گروه گام عملی در راستای اجرای سند فرهنگ کار و تلاش بردارد.
وی معتقد است که کشور ما بیش از اینکه از مشکلات اقتصادی و سیاسی رنج ببرد از مشکل فرهنگی دچار زیان شده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: اگر می خواهیم در حوزه اقتصادی ،اجتماعی و سیاسی موفقیتی حاصل شود باید ابتدا به موضوع فرهنگ توجه کرد.
وی در ادامه با طرح این سوال که در میان مردم مطرح می‌شود که چرا موضوع بهبود فضای کسب و کار استان به چشم نمی‌آید؟ گفت: وضعیت فارس در سالیان اخیر به نسبت سایر استانهای کشور بهتر شده است و اگر بخواهیم این بهبود وضعیت در سطح جامعه نیز ملموس باشد باید اقدامات منجر به ارتقاء جایگاه کشور در سطح نظام بین الملل شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس توضیح داد: ایران در حوزه فضای کسب و کار از استاندارهای بین المللی عقب است و باید در رقابت با نظام بین الملل این جایگاه را ارتقاء داد.

سند فرهنگ کار و تلاش فارس باید نهادینه شود

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز در این مراسم گفت: این آمادگی وجود دارد که برنامه ریزی برای ارتقا سند فرهنگ کار و تلاش فارس انجام و و اجرای آن را در کارها نهادینه کنیم.
مهرزاد مویدی افزود: مدیریت مطلوب جامعه کارگری و کارفرمایی استان فارس موجب شده که در سالیان اخیر هیچگونه تجمعات کارگران شاغل را شاهد نباشیم.
وی ادامه داد: اگر شوراهای اسلامی کارگری این استان را با ۷ سال قبل مقایسه کنیم در می یابیم که سطح سواد و تخصص در این حوزه افزایش چشمگیری داشته است.
وی تاکید کرد: در پی اجرای سند فرهنگ کار و تلاش میزان بهره‌وری در سطح کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان باید ارتقا یابد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19998

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.