• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
معاون فرماندار شیراز تاکید کرد:

با مدیریت صحیح برداشت محصول، از زیان کشاورزان شیراز بکاهیم

  • کد خبر : 19968
  • 07 خرداد 1400 - 18:55
با مدیریت صحیح برداشت محصول، از زیان کشاورزان شیراز بکاهیم
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری، شتوی کاران این شهرستان از خشکسالی، سرمازدگی و سیل، خسارت های سنگینی متحمل شده اند، گفت: با مدیریت صحیح و انجام دقیق هماهنگی های بین بخشی، برداشت گندم و جو بایستی در سریع ترین زمان و با کمترین زیان کشاورزان انجام گیرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، عبدالرسول حقیقی همزمان با آغاز برداشت محصولات این شهرستان در ستاد هماهنگی برداشت تصریح کرد: با توجه به اعلام متولیان کشاورزی، پیش بینی می شود مزارع گندم و جو شهرستان شیراز  با کاهش تولید مواجه باشند ، از این رو مدیریت بهینه برداشت محصول، امسال بیش از پیش حائز اهمیت است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در صورت عدم برنامه ریزی برای برای تامین زیر ساخت های لازم، زحمات کشاورزان به هدر می رود، اظهار کرد: عدم دقت و حساسیت لازم در برداشت گندم و جو می تواند در شرایط خشکسالی امسال معظلاتی را در پی داشته باشد.
جانشین رئیس ستاد هماهنگی برداشت شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه کمبود هر نوع مواد غذایی مثل روغن یا مرغ می تواند منجر به بروز نگرانی هایی در بطن جامعه شود، ابراز کرد: ساز و کار لازم جهت جلوگیری از قاچاق محصولات و فروش گندم خارج از مراکز دولتی تعیین شود.
حقیقی به نقش سازمان حمل و نقل جاده ای در تامین کامیون های حمل محصول اشاره و تاکید کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق گندم، مصوبات استانی و شهرستانی ستاد هماهنگی برداشت محصولات می بایست به جد پیگیری و اجرا شود.
معاون فرماندار  با بیان اینکه کشاورزان هر ساله مقداری از محصول گندم تولیدی مزارع خود را به عنوان بذر برای کشت بعدی و خود مصرفی نگهداری می کنند، تاکید کرد: گندم های نگهداری شده در انبار ها نباید بیش از مقدار معمول مورد نیاز کشاورز باشد و انبار مورد استفاده باید در سامانه جامع انبار ها شناسایی و ثبت شده باشد.
به گفته حقیقی؛ در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها، سازمان تعزیرات حکومتی با افراد شناسایی شده برخورد می کند.
معاون فرماندار شهرستان شیراز با تاکید بر پیگیری مسائل و مشکلات مرکز خرید گندم خان زنیان افزود: ایجاد مراکز خرید گندم روستاهای کودیان و آب پرده و تامین اعتبار مورد نیاز این مراکز نیز دنبال خواهد شد تا فرآیند تحویل گندم کشاورزان این مناطق نیز تسهیل و از هزینه های تولید آنان کاسته شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز به موضوعات ساعات کار مراکز خرید گندم، نوسازی ناوگان برداشت محصول و پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران نیز اشاره و اضافه کرد: در راستای حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از کاه و کلش باقی مانده برداشت، جلوگیری از آتش زدن آنان در دستور کار جهاد کشاورزی است و بایستی با متخلفین برخورد قاطع صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19968

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.