• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8
رئیس کل دادگستری استان فارس تأکید کرد:

حمایت همه جانبه مدیریت ارشد قضایی استان از برنامه های پیشگیری از وقوع جرم و فساد ستیزی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان

  • کد خبر : 19950
  • 06 خرداد 1400 - 2:00
حمایت همه جانبه مدیریت ارشد قضایی استان از برنامه های پیشگیری از وقوع جرم و فساد ستیزی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه در سایه همین تلاش شبانه روزی موفق شده ایم در دادگستری استان بر اطاله دادرسی غلبه نماییم گفت: دادگاه تجدید نظر استان فارس در این خصوص یکی از بهترین عملکرد ها را در کشور به خو اختصت داده است به نحوی که موجودی پرونده های این مرجع قضایی امروز تنها 700 فقره است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس که با حضور قائم مقام مرکز حاظت و اطلاعات قوه قضائیه برگراز شد با اشاره به اینکه دادگستری استان فارس بزرگترین حوزه قضایی کشور به لحاظ تعدد حوزه های قضایی است گفت : با وجود گستره وسیع جغرافیایی با تلاش و همت قضات و کارکنان مجموعه و به اذعان گزارشات معاونت راهبردی قوه قضائیه، دادگستری فارس در اغلب شاخص های قضایی و اداری در رتبه های برتر کشوری قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه در سایه همین تلاش شبانه روزی موفق شده ایم در دادگستری استان بر اطاله دادرسی غلبه نماییم گفت: دادگاه تجدید نظر استان فارس در این خصوص یکی از بهترین عملکرد ها را در کشور به خو اختصت داده است به نحوی که موجودی پرونده های این مرجع قضایی امروز تنها ۷۰۰ فقره است.

وی همچنین وجود تنها ۲۳۰ پرونده در محاکم کیفری ۲ شیراز برای شهری با جمعیت ۲ میلیون نفری را ناشی از همت قضات و تلاش شبانه روزی آنان ارزیابی کرد و تصریح کرد: اوقات رسیدگی در این مجموعه بین ۲۰ تا ۲۲ روز می باشد.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین به برتری هفت ساله شوراهای حل اختلاف استان در زمینه صلح و سازش پرونده های قتل و رفع تصرفات ۲ هزار هکتاری در نتیجه اقدامات سال گذشته اشاره کرد و خاطر نشان کرد در زمینه تحقق شعار سال نیز دادگستری فارس در سال گذشته مشکلات ۱۷۳ کارخانه و واحد تولدی و اقتصادی را در استان فارس پیگیری کرده است که در همین راستا علاوه بر بازگشت تعدادی از این واحد ها به چرخه تولید از تعطیلی برخی جلوگیری و برای برخی نیز زمینه توسعه و افزایش نیروی کار فراهم گردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اهمیت و حساسیت جایگاه حفاظت و اطلاعات اشاره کرد و ضمن قدردانی از تلاش های وافر قاضی ربیع اله قربانی در دوران تصدی این مسئولیت گفت: خدمات ایشان در زمینه پیشگیری از بروز فساد ستودنی است و بی تردید مدیریت جدید این مجموعه نیز با محور قرار دادن امر پیشگیری زمینه صیانت بهتر از حریم دستگاه قضایی در استان را فراهم خواهد ساخت.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین خواستار تقویت رابطین حفاظت و اطلاعات در دادگستری استان شد و بیان داشت: استان فارس به لحاظ وسعت نیازمند سیستم نظارتی قوی و نیروهای زبده در این خصوص است .
حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه بر حمایت مدیریت ارشد قضایی استان از مجموعه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان تأکید کرد و بیان داشت : مدیریت قضایی استان از برنامه های پیشگیری از وقوع جرم و فساد ستیزی در حفاظت و اطلاعات دادگستری استان حمایت همه جانبه خواهد کرد.

گفتی است در ادامه این نشست که با حضور مهدوی قائم مقام مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه برگزار گردید قاضی حسن زارع به عنوان رئیس جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس معرفی و از تلاش های قاضی ربیع اله قربانی تقدیر گردید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19950

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.