• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر شیراز:

شهرداری میادین میوه و تره‌بار را به سیستم فاضلاب شهری متصل کند

  • کد خبر : 1983
  • 30 فروردین 1399 - 3:34
شهرداری میادین میوه و تره‌بار را به سیستم فاضلاب شهری متصل کند
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری نسبت به اتصال میادین میوه و تره‌بار به خط انتقال فاضلاب شهری اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «علی ناصری» با اشاره به نشست یکصد و شانزدهم این کمیسیون با موضوع بررسی دستورالعمل اجرایی بندهای ۱۸ ، ۱۹ ، ۲۰ و ۲۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، تصریح کرد: شهرداری شیراز موظف است ضمن هماهنگی با شرکت آبفا و سایر دستگاه‌های ذیربط، سیستم دفع فاضلاب میادین عرضه میوه و تره‌بار تحت مالکیت خود را آماده کرده و فاضلاب این مجموعه‌ها را به خط انتقال فاضلاب شهری متصل کند.
وی تاکید کرد: در خصوص سایر میادین عرضه میوه و تره‌بار و مراکز فروش مرغ و ماهی نیز شهرداری باید با هماهنگی ادارات مرتبط ، مالکین را مکلف به اقدام مشابه در راستای دفع بهداشتی فاضلاب کند.
وی با اشاره به نقاطی از شهر که فاقد خط انتقال یا شبکه فاضلاب است نیز اظهار داشت: مالکین وظیفه دارند با توجه به استانداردهای اعلام شده از سوی مراجع ذیصلاح نسبت به دفع بهداشتی فاضلاب اقدام کنند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید به اجرای قانون مدیریت پسماندها، یادآور شد: تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراکز بهداشت باید به تفکیک گزارش عملکرد خود را در جهت اجرا و یا نظارت در فرآیند مدیریت پسماندها به ویژه پسماندهای پزشکی، کشاورزی، صنعتی و عادی در محدوده شهر به شورای اسلامی شهر ارائه نمایند .
ناصری به انتقال دامداری­ها و مرغداری­ها به خارج از محدوده شهر نیز اشاره داشت و گفت: شهرداری موظف است ضمن راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مرتبط با خروج دامداری­ها از محدوده شهر، با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط طرح های تفصیلی و اجرایی تجمیع انتقال دامداری­ها و مرغداری­ها به خارج از محدوده و حریم شهر را فراهم کند.
گفتنی است: در پایان جلسه فوق مقرر شد پس از تصویب شورای اسلامی شهر شیراز، نتیجه اقدامات مذکور هر سه ماه یک بار به شورا ارائه شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1983

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.