• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز:

شهرداری دستورالعمل خدمات غیرحضوری را مشخص کند

  • کد خبر : 1974
  • 31 فروردین 1399 - 7:58
شهرداری دستورالعمل خدمات غیرحضوری را مشخص کند
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه حرکت به سمت ارائه خدمات الکترونیکی در شهرداری شیراز مورد توجه قرار گرفته است، گفت: شهرداری برای به حداقل رساندن مراجعات حضوری مردم به ویژه در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا، دستورالعمل ارائه خدمات غیر حضوری را تدوین و ارائه کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «نوذر امامی» در یکصد و نهمین جلسه کمیسیون مربوطه که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد با اشاره به اینکه رشد روزافزون شهرنشینی، پیامدهایی مدرن و مختلفی را در زندگی روزمره شهروندان پدید آورده و این مهم توجه به هوشمندسازی شهرها را در ردیف مهم‌‌ترین اولویت‌های برنامه‌ریزان و سیاست گذاران قرار داده، اظهار داشت: در همین راستا مقرر شده است معاونت شهرسازی و معماری و شهرداری‌های مناطق نسبت به ارائه دستورالعمل واگذاری کلیه خدمات غیرحضوری به شهروندان در روزهای آینده اقدام و نتیجه را به کمیسیون ارائه کند.
او با اشاره به ارائه گزارش معاونت شهرسازى و معمارى و شهرداری‌های مناطق یک و شش در خصوص خدمات شهرسازى غیرحضورى، تصریح کرد: این معاونت نسبت به بارگذاری فایل‌های آموزشی جهت استفاده شهروندان در سایت شهرداری نیز اقدام خواهد کرد.
وی خدمات شهرسازی در شهرداری‌ها را از اصلی‌ترین خدمات شهری و دارای حساسیت دانست و افزود: به صورت سنتی این خدمات بسیار کند و گران عرضه می‌شود و برای هر مرحله از جمله صدور پروانه ساخت و صدور گواهی پایان کار ساختمان تائیدیه ارائه می شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز، اضافه کرد: بازدیدهای میدانی فراوان، تکمیل فرم‌های بازدید، واریز وجوه لازم به صورت دستی و ارائه فیش، ارائه نقشه‌های مهندسی و تاییدیه‌ها و گواهی نظارت و نظایر آن باعث می‌شود این روندها بسیار کند و به سختی سپری شود.
امامی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز در راستای تلاش برای هوشمندسازی خدمات شهری گام برداشته است، اظهار داشت: برخی شهرهای کشور به این نتیجه رسیده‌اند برای کاهش حجم مراجعات مردمی به ادارات شهرسازی، سالم شدن فضای ارائه خدمات از طریق کاهش حضور کارمند و ارباب رجوع و از همه مهمتر برای سریعتر شدن و ارزانی ارائه خدمات، به سمت ارائه خدمات به صورت الکترونیک بروند که این رویه در شیراز نیز مورد توجه قرار گرفته است.
گفتنی است بازدید مشترک کمیسیون شهرسازی و معماری و هوشمندسازی از معاونت شهرسازی و معماری با موضوع خدمات غیرحضوری انجام خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1974

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.