• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
معاون کل وزارت بهداشت:

از میان بازدیدهای اخیرم از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، این نخستین دانشگاهی است که برای تشکر از عملکرد مجموعه سلامت و استان آمده ام

  • کد خبر : 1955
  • 29 فروردین 1399 - 21:45
از میان بازدیدهای اخیرم از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، این نخستین دانشگاهی است که برای تشکر از عملکرد مجموعه سلامت و استان آمده ام
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، با اشاره به بازدیدهای اخیر خود از اقدامات ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور در زمینه مدیریت کروناویروس، گفت: این نخستین دانشگاهی است که برای تشکر از عملکرد مجموعه سلامت و استان آمده ام.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «ایرج حریرچی» در ادامه سفر امروز خود به استان فارس، در استانداری فارس و در نشست ستاد استانی مدیریت کروناویروس حضور یافت.

او هدف از سفر خود را تقدیر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجموعه استانداری و دیگر ارگان های استان برشمرد و اظهار کرد: تا زمانی که یک بیمار مبتلا به کروناویروس در کشور وجود دارد، مبارزه با این بیماری به پایان نمی رسد و تا زمان ساخت واکسن و شناخت درمان این بیماری، یک خطر جدی وجود دارد.

این مقام مسوول در حوزه سلامت کشور با تاکید بر تداوم توجه به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشت فردی، گفت: آغاز به کار مجدد مشاعل کم خطر، به معنای بازگشت روال عادی نیست.

دکتر حریرچی با بیان اینکه پیش بینی می شد استان فارس با شیوع بالای ابتلا به بیماری مواجه باشد، افزود: با همکاری خوب مجموعه قوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استانداری، دیگر سازمان ها و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان فارس در اجرای برنامه های پیشگیرانه که در کشور پیشگامانه بوده است، این نگرانی برطرف شد.

کاهش خطر کروناویروس در فارس جانفشانی و زحمات شبانه روزی پرستاران و پزشکان

او همچنین جانفشانی و زحمات شبانه روزی پرستاران و پزشکان را از دیگر علت های موفقیت استان فارس در این زمینه برشمرد و ادامه داد: با برنامه ریزی درست، توجه به موضوع فاصله گذاری اجتماعی، شناسایی بیماران، افراد در تماس با آنان و ایزوله کردن افراد مشکوک، فارس در ردیف استان های دارای شیوع پایین قرار گرفته است.

معاون کل وزارت بهداشت، ظرفیت بالای نمونه گیری در فارس که منجر به شناسایی و ایزوله سازی شده است را مایه افتخار و تقدیر وزارت بهداشت عنوان کرد.

پایین بودن آمار مرگ و میر مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در فارس نسبت به آمار ابتلا، دیگر نکته مثبتی بود که دکتر حریرچی به آن اشاره کرد.

اجرای شعار رئیس سازمان جهانی بهداشت در فارس

او با بیان شعار رئیس سازمان جهانی بهداشت با عنوان «test، test، test»، اظهار کرد: در استان فارس، اجرای عملیاتی این شعار مشاهده می شود.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، ویروس کرونا را در کمین جامعه خواند و افزود: با توجه به گردش پذیر بودن فارس به ویژه در فصل بهار، بیم آن می رود که با افزایش آمار ابتلا مواجه باشیم که باید با در خانه ماندن، به سلامت خود و عزیزانمان، همچنین پزشکان و پرستاران و خانواده های آنان بیندیشیم؛ اگرچه معتقد هستم در خانه ماندن دشوار است، اما با مشارکت عمومی می توان آمار ابتلا را به کمترین میزان کاهش داد.

دکتر حریرچی توزیع اعتبارات را بر اساس موفقیت و عملکرد استان ها در زمینه مدیریت کروناویروس عنوان کرد.

تاکید پایانی معاون کل وزارت بهداشت در جمع اعضای ستاد استانی مدیریت کروناویروس، این بود که تا زمان کشف واکسن و درمان این بیماری، زندگی کردن با کروناویروس را بیاموزیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1955

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.