• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
​معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز خبر داد

تملک بیش از ۴۳۰ هکتار از باغات گروه یک قصرالدشت

  • کد خبر : 19267
  • 30 اردیبهشت 1400 - 16:17
تملک بیش از ۴۳۰ هکتار از باغات گروه یک قصرالدشت
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این حوزه شهرداری از شهریورماه سال ۹۶ تا سال ۹۹ گفت: طی این مدت اقدامات حوزه شهرسازی و معماری بر اساس سیاست‌های شورا و شهرداری از جمله شفافیت، تعارض منافع، عدالت محوری و احترام به ارباب رجوع پیشرفته است.

 مهندس جواد بهادری افزود: از ۲۷ پروژه مهم شهر شیراز بیش از ۱۳ مورد یعنی نیمی از آنها مربوط به حوزه شهرسازی بوده است که از جمله این پروژه ها می توان به باغ موزه هنر در حدود ۱۷ هکتار از اراضی باغات قصرالدشت در راستای احیای باغ های گروه یک اشاره کرد که تنها سطح اشغال آنها ۵ درصد برای ایجاد فضای فرهنگی و هنری است.
 وی افزود: ایجاد تالار همایش روباز که مکان‌یابی آن در یک پهنه ۷ هکتاری در مجموعه زندیه انجام و در مراحل طراحی و اجرا است. در کنار آن احیای باغ موسیقی با ۳۳ هزار متر مربع از جمله دیگر پروژه‌های در دست اجرای این حوزه است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز تصریح کرد: احداث باغ کودکان در باغی به مساحت ۸ هکتار در پیاده راه شهید رمضانی که قبلاً به عنوان کمپ معتادان بود از دیگر پروژه‌های این حوزه هست که منتظر تایید مراجع استانی هستیم.
 بهادری گفت: یکی دیگر از پروژه های این حوزه فاز اول احیای مجموعه زندیه در هفت هکتار است که به زودی شاهد اجرای آن خواهیم بود. همچنین در کنار آن، فاز یک طرح بازآفرینی محور تاریخی و گردشی حافظ در حال اجرا است و به زودی به بهره برداری می رسد.
وی از اجرای طرح باززنده سازی و ساماندهی اطراف سعدی به عنوان دیگر پروژه های این حوزه یاد کرد که مراحل نهایی آن در حال اجرا است و گفت: بازآفرینی محور شهید رمضانی حدفاصل شهید کسایی با خیابان وکلا(همت)، پیاده راه شهید رادفر کنار بیمارستان دنا از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اظهار داشت: بازسازی و احداث پیاده راه استاد شجریان یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های ماست که تا یکی دو ماه آینده افتتاح می شود. همچنین مسابقه پل زندگی برای اتصال چمران شمالی و جنوبی هم چندی قبل انجام طرح و نفر برتر آن انتخاب شد و مورد تایید قرار گرفت.
 بهادری ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های حوزه معاونت شهرسازی و معماری باغ ایرانی واقع در بلوار امیرکبیر است که در ده هکتار انجام شده و ظرف یکی دو ماه آینده افتتاح می شود.
وی افزود: در کنار این موارد ما یکسری پروژه مانند پردیس سینمایی جوان در کوزه گری و خیابان غذا داریم که در دست اجرا هستند و در آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به تدوین طرح جامع برخی نقاط شهر گفت: یکی از اقدامات مهم ما در سال قبل که تنها با اجرای فاز اول آن شامل استعلام واحدهای آپارتمانی ۵۶ درصد مراجعات مردم کم شد.
بهادری از ایجاد رصدخانه شهری و نقشه برداری و عکس برداری هوایی شهر به عنوان دیگر اقدامات این حوزه یاد کرد و گفت: در طول این دوره ما شاهد کمترین تغییر کاربری باغات بودیم و از ابتدای فعالیت ستاد باغات تاکنون، ۴۳۰ هکتار از باغات گروه یک به تملک شهرداری در آمده است. همچنین طی این مدت فعالیت مدیریت شهری، مدت زمان صدور پروانه نصف شده و در اجرای طرح شهروند سپاری هم به زودی طرح ایجاد کارتابل شهروندی در سه منطقه شهرداری اجرایی می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19267

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.