• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
شهردار شیراز:

مردم شیراز لایق اجرای پروژه‌های فاخر هستند

  • کد خبر : 19204
  • 22 اردیبهشت 1400 - 15:12
مردم شیراز لایق اجرای پروژه‌های فاخر هستند
شهردار شیراز در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های شهرداری منطقه ۶ شیراز گفت: جایگاه والای تاریخ و فرهنگ شیراز و مردمان خوش ذوق و فرهنگورش لیاقت کارهای فاخر دارند و ما نیز در شهرداری باید پروژه های فاخر انجام دهیم.

حیدر اسکندرپور در آیین افتتاح بوستان سه کنج افزود: در شهر فضاهای رها شده و گمشده شهری وجود دارد که گاهی دیده نمی شوند و با طراحی مناسب می توان آنها را تبدیل به فضاهایی زنده و پویا برای استفاده شهروندان تبدیل کرد. 
وی با تشریح رویکرد انسان محوری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای ما بیش از آنکه خودروها مهم باشند، انسان ها در شهر مهم هستند و شهر را برای آدم ها می سازیم نه خودروها. تقاطع و بزرگراه های فراوانی که می سازیم فقط سرعت خودرو را افزایش می دهیم و فضا برای حضور افراد در شهر و تردد آنها احداث نشده است. 
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در دو سال اول این دوره از مدیریت شهری در حال اتمام پروژه های نیمه تمام بودیم و پروژه هایی با رویکرد انسان محور و استفاده از فضاهای شهری برای حضور مردم حاصل یکی دو سال گذشته است. 
اسکندرپور با اشاره به وجود مجتمع های آپارتمانی در نقاط مختلف شهر اضافه کرد: امروز خانواده ها در فضاهای کوچک آپارتمانی تحت فشارهای مختلف هستند و ما در شهرداری موظفیم که در همه جای شهر فضاهای این چنینی را برای استفاده خانواده‌ها در فضای عمومی به دور از زندگی آپارتمانی گسترش دهیم. 
وی ادامه داد: در این راستا در مناطق یازده گانه در حال اجرای بوستان های ورزش و سلامت با امکانات مختلف ورزشی هستیم تا فضایی مناسب برای فعالیت و حضور تمام سنین از کودک تا سالمند فراهم شود. 

شهردار شیراز با انتقاد به نحوه پارک سازی که شامل چند راهرو، درخت و چمن بود، گفت: خانواده ها در اینگونه بوستان ها زمان بسیار کمی را می توانستند سپری کنند اما تعریف جدید ما این است که وقتی شهروندان در بوستان های ورزش و سلامت حضور پیدا می کنند برای فعالیت همه اعضای یک خانواده فعالیتی تعریف و اجرا شده باشد. 
اسکندرپور با تاکید دوباره بر تقدم پیاده بر سواره و تقدم انسان بر خودرو در نگاه انسان محوری، افزود: امروز شهرهای تراز یک دنیا سیاست زندگی پیاده در شهر را دنبال می‌کنند. 
وی با اشاره به نحوه شهرسازی در بافت تاریخی که شامل فضاهای مختلف تعاملی برای حضور شهروندان بود، گفت: متاسفانه در شهرسازی‌های جدید فضاهای تعاملی کمتر در اختیار شهروندان قرار داده شده و یکی از رویکردهای ما ایجاد فضاهای تعاملی برای حضور شهروندان است. 
شهردار شیراز با اشاره به پروژه های مختلف در حال اجرا در محور شهید کسایی همچون پیاده راه سازی، باغ کتاب، پارک های محله ای و … گفت: معتقدیم که شهروندان هر منطقه باید بتوانند در همان منطقه فضاهای فرهنگی، اجتماعی، تعاملی و پارکی را در اختیار داشته باشند. 
اسکندرپور پیاده راه سلامت استاد شجریان را پروژه ای دانست که باعث افتخار شیرازی ها خواهد بود و افزود: بیش از سه و نیم کیلومتر فضای مجزا و ایمن مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی و فضای سبز با استفاده از درخت چنار و سایر درختان سایه انداز در مجاورت آنها به همراه طراحی بسیار زیبا در حال اجراست و تبدیل به یک پروژه درجه یک ملی در آینده‌ای نزدیک خواهد شد. 
شهردار شیراز با اشاره به طراحی فاخر و زیبای این پروژه ها توسط جوانان معمار گفت: به جوانان فرصت دهید، این شهر تعداد زیادی معمار و شهرساز جوان خوش فکر دارد که باید مدیران مناطق به آنها فرصت رشد و بالندگی با اجرای پروژه‌های فاخر دهند. 
همچنین رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: پارک سه کنج مصداق زیبایی است و همشهریان علاوه بر استفاده تفریحی از زیبایی بصری آن هم بهره می برند. 
نواب قائدی افزود: ساختمانهای بلند مرتبه روح‌همشهریان را تحت تاثیر قرار می دهد و وجود این پروژه‌ها در روحیه شهروندان تاثیر گذار است و امیدوارم‌ ساخت پروژه های اینچنین در مقیاس کوچک که رضایت مردم‌ را در پی دارد استمرار داشته باشد. 
وی اضافه کرد: شهرداری نگاه یکسان ومتوازنی به همه شهروندان دارد و امروز ما شاهد پیاده رو سازی و ایجاد فضاهای تفریحی در مناطق دو و پنج هستیم که حتی در شمال شهر چنین پروژه های وجود ندارد. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: امیدواریم شهرداری منطقه ۶ برای مجموعه های شهرکهای منفصلی مانند جوادیه و پردیس نیز که سرانه پارک‌ و‌ فضای تفریحی کمی دارند، اینگونه فضاها را ایجاد کند. 
حمید رضا اسماعیلی شهردار منطقه ۶ شیراز نیز در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های این منطقه گفت: احداث فضاهای شهری و بهسازی فضاهای بدون استفاده شهری در چند سال گذشته از برنامه های شهرداری بوده و در همین راستا جلوخان باغ عفیف آباد، پیاده راه مصلی نژاد و فضای شهری خیابان چنچنه را در منطقه یک احداث کردیم. 
اسماعیلی خاطرنشان کرد: این موضوع تجربه شد که چند نقطه در منطقه ۶ نیز شناسایی و اجرای پروژه های باکیفیت در فضاهای بلا استفاده شهری در دستور طراحی قرار گرفت. 
وی افزود: یکی از اراضی بلا استفاده در بلوار فرهنگ شهر بود که طراحی آن اجرا شد و بوستان فرهنگ نامگذاری شد و باغ فرهنگ نیز در نبش خیابان شهید کسایی بهسازی و به نام بوستان کتاب نامگذاری شد. 
شهردار منطقه ۶ شیراز عنوان کرد: بوستان سه کنج نیز با طراحی زیبا و باکیفیت در یک فضای بلااستفاده شهری احداث شده است و شهرداری به جای اینکه در این زمین مجوز احداث تجاری و مسکونی دهد و چندین میلیارد اعتبار کسب کند، پارکی زیبا برای استفاده شهروندان احداث کرده است. 
اسماعیلی افزود: در این بوستان از مصالح با کیفیت با طراحی ویژه، کاشی های زیبا و لعاب خورده، روشنایی مناسب، طراحی فضای سبز زیبا بهره برده شده است. 
وی یکی از مشکلات خیابان شهید کسایی را روشنایی این خیابان دانست و گفت: ۷۰درصد روشنایی آن تامین شده است و پیاده روسازی آن نیز در حال انجام است.
بر اساس این گزارش، پروژه بهسازی بوستان کتاب شیراز واقع در بلوار شهید رجایی با هزینه ۷ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع، پارک چهار هکتاری کوکب شیرازی با هزینه ۲۵ میلیارد ریال دارای سه کیلومتر مسیر پیاده روی در میدان احسان، بولوار پرستار، خیابان شهید بانشی پشت بیمارستان بعثت، پارک سه کنج با هزینه اجرای ۲۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع در بولوار شهید کسایی روبروی خیابان پزشکان دارای طراحی ویژه کفسازی، محوطه سازی و بدنه سازی، آبنما به طول ۹۰ متر، فضای سبز، زمین بازی کودکان، پارک فرهنگ با هزینه اجراى ۸ میلیارد ریال از جمله پروژه های شهرداری منطقه ۶ شیراز بود که افتتاح شدند، همچنین کلنگ باغ کتاب به عنوان یک مجموعه چند منظوره فرهنگی با محوریت کتاب در بولوار شهید کسایی تقاطع خلبانان به زمین زده شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19204

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.