• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
​به مناسبت هفته شیراز

نمایشگاه آثار تجسمی خریداری شده از هنرمندان برجسته شیرازی برگزار شد

  • کد خبر : 19195
  • 23 اردیبهشت 1400 - 15:07
نمایشگاه آثار تجسمی خریداری شده از هنرمندان برجسته شیرازی برگزار شد
به مناسبت هفته شیراز نمایشگاه آثار تجسمی خریداری شده از هنرمندان برجسته شیرازی برگزار و از کتاب‌های تولیدی سازمان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حوزه فرهنگ و هنر شیراز با عنوان «مجموعه نقش ماندگار» و «مجموعه کتاب شیراز» رونمایی شد.

شهردار شیراز در این مراسم گفت: هنرمندان شیراز از آنچنان عزت نفسی برخوردارند که به جای اندیشیدن به منافع مالی، با جان و دل پیشکش های ارزنده ای را به شهر و کشورشان تقدیم می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس حیدر اسکندرپور حمایت مادی و معنوی از هنرمندان را رویکردی ارزشمند از سوی مدیریت شهری قلمداد کرد و افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با ایثارگری ها و جان فشانی های بی دریغ خود در حقیقت بزرگ ترین هنرمندان این مرز و بوم هستند که جان خود را برای کشورشان در طبق اخلاص گذاشته و فدا کردند.
وی با اشاره به عزت نفس رفیع هنرمندان اظهار داشت: حمایت شورا و شهرداری شیراز از هنرمندان منتقدانی هم دارد اما اهالی گرانقدر فرهنگ و هنر از چنان منش بزرگوارانه ای برخوردار هستند که در اندیشه مبالغ مادی نبوده و اثر رفیع خود را با جان و دل به مردم تقدیم می کنند.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با تقدیر از اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در هفته شیراز، گفت: شیراز این شایستگی را دارد که در حوزه کتاب نه‌تنها در ایران بلکه برگ زرینی در هر کشور فارسی‌زبانی باشد.
دکتر سید عبدالرزاق موسوی در آیین رونمایی از کتاب‌های فاخر تولیدی شهرداری در هفته شیراز با بیان اینکه آرامشی که هریک از این مناسبت‌ها منتقل کردند، با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: با این حال نشست امروز با تمام برنامه‌های دیگر هم متفاوت است؛ یعنی احساسی که به انسان دست می‌دهد در این فضا خیلی متفاوت است.
وی افزود: به فرمایش امیرالمومنین، ریشه تمامی جنگ‌ها، دعواها، مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها، نادانی و جهالت است.
موسوی اضافه کرد: شاید یکی از مشکلات جدی جامعه ایرانی ما این است که ما معمولاً در کارهای گروهی با مشکل روبرو هستیم.
وی مطالعه کتاب را راه چاره‌ای در این زمینه دانست و افزود: اگر کتاب بخوانیم با دانایی به فهم و درک مشترکی از مسایل می‌رسیم که نتیجه آن می‌تواند بهتر شدن کار گروهی باشد.
موسوی اضافه کرد: شهرما این شایستگی را دارد که در حوزه کتاب نه تنها در ایران بلکه در هر کشوری که زبان فارسی در آن جاری باشد برگ زرینی برای این زبان باشد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان اقدامات معاونت فرهنگی شهرداری شیراز در برپایی هفته شیراز را خلاقانه، وزین، نو و با پشتوانه فکری توصیف کرد و یادآور شد: امیدوارم اقدامات فرهنگی این دوره به عنوان یک سنت حسنه از این شورا و از این شهرداری باقی بماند و آیندگان این راه را با توان بیشتری ادامه بدهند.
اختصاص ۲ میلیارد تومان به خرید آثار هنرمندان در بودجه امسال شهرداری شیراز
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در بودجه امسال شهرداری، ۲ میلیارد تومان برای خرید آثار هنرمندان دیده شده است که امیدواریم با تحقق آن آثار دیگری از هنرمندان شیراز خریداری شود.
سید احمدرضا دستغیب در آیین گشایش نمایشگاه آثار فاخر خریداری شده از هنرمندان شیرازی گفت: این آثار هم گنجینه‌ای برای شهر هستند و هم می‌توانند در دفتر مسئولان شهری نصب شوند؛ معتقدم در دفتر شهردار شیراز نیز باید فاخرترین آثار هنرمندان شهر جلوه‌نمایی کند تا هر میهمان خارجی و کشوری آمد با آثار هنرمندان شهر آشنا شود.
وی افزود: اینجا شیراز است؛ شیراز یعنی فرهنگ و هنر و این هنر است که به مدیر ارزش می‌دهد نه مدیر به هنرمند.
دستغیب ادامه داد: از شهرداری درخواست دارم کاری کنند که مردم در جای جای شهر، هنر را لمس کنند.
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز در پایان یادآور شد: علاوه بر اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای خرید آثار هنری در سال گذشته، امسال نیز ۲ میلیارد تومان در بودجه برای خرید آثار هنرمندان دیده شده که امیدواریم این بودجه هر چه سریع‌تر محقق و آثاری از دیگر هنرمندان نیز خریداری شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19195

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.