• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
​معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد

فعالیت ۴۰۴ دستگاه دوربین‌ نظارت ترافیک در شیراز

  • کد خبر : 19187
  • 12 اردیبهشت 1400 - 15:00
فعالیت ۴۰۴ دستگاه دوربین‌ نظارت ترافیک در شیراز
معاون حمل و نقل و ترافیک‌ شهرداری شیراز گفت: دوربین‌های نظارت ترافیک در شیراز از ۴۰۴ دستگاه است که شامل دوربین های سامانه ثبت تخلف نیز می‌شود.

مسعود طهماسبی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن ارایه گزارشی از حوزه حمل و نقل شهری، افزود: تا سال ۹۶ تعداد دوربین‌های نظارت ترافیک در شیراز ۱۲۰دستگاه بود که در اردیبهشت جاری این تعداد به ۲۶۰ دوربین رسیده است، همچنین تعداد سامانه های ثبت تخلف با هدف کمک رسانی به بحث ترافیک شهر از ۱۰ سامانه در سال ۹۶ به تعداد ۱۴۴ سامانه افزایش یافته است.
وی با اشاره به افزایش آمار تقاطع‌های مجهز به سیستم هوشمند از ۱۵ تقاطع در سال ۹۶ به ۲۳ تقاطع درنیمه اول سال جاری افزود: همچنین تعداد چراغ های چشمک زن در نقاط مختلف شهر نیز از ۱۹۵مورد در سال ۹۶در نیمه اول امسال به بیش از ۷۵۰چراغ چشمک زن افزایش خواهد یافت.
طهماسبی تابلوهای هوشمند ثبت اطلاعات ترافیکی شهر(VMS) را یادآور شد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه سامانه های هوشمند افزایش حجم ذخیره سامانه ثبت و نظارت بر تخلفات از ۱۰۰ ترابایت به ۴۸۰ ترابایت است که با این کار ذخیره سازی اطلاعات ثبت شده دوربین و سامانه های نظارت هوشمند شهر از یکماه به سه ماه افزایش پیدا کرده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار داشت: سال قبل ۱۱هزار مترمربع خط کشی عابر پیاده در شیراز انجام شده و امسال نیز در ۶ماه اول براساس تعهدات ده هزار متر خط کشی عابر پیاده با هدف ایمنی تردد عابر پیاده در دستور کار است.
وی با اشاره به نصب ۵۰هزار تجهیزات ترافیکی در سال گذشته در شیراز گفت: امسال هم ۳۵هزار قطعه دیگر تجهیزات ترافیکی در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود اما مشکل اصلی هزینه بالای نصب تجهیزات ترافیکی و ایمنی است به طوری که هزینه یک تابلو توقف ممنوع بدون نصب ۴۵۰هزار تومان است.
معاون حمل و نقل و ترافیک‌ شهرداری شیراز اضافه کرد: ۴۲۰کیلومتر خط کشی محوری در سال گذشته در شهر شیراز اجرا شده است.
طهماسبی ادامه داد: در زمینه توسعه دوچرخه سواری از ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری سال ۹۶هم‌ اکنون به ۴۶۰کیلومتر افزایش داشته و این عدد تا پایان اردیبهشت امسال به ۵۰۰کیلومتر افزایش خواهد یافت و تعداد ایستگاههای دوچرخه نیز از ۱۱ایستگاه سال ۹۶به ۶۱ایستگاه در سال ۹۹ افزایش یافته که به زودی ۲۳ایستگاه دیگر نیز اضافه خواهد شد.
وی گفت: در حالی که تا سال ۹۶ شش و نیم‌ کیلومتر پیاده راه در شیراز وجود داشت امروز این رقم به ۳۵ کیلومتر افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19187

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.