• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
​معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

دسترسی به شهرستان خرامه و آرامستان بهشت احمدی از شمال شرق شیراز تسهیل می شود

  • کد خبر : 19154
  • 04 اردیبهشت 1400 - 14:42
دسترسی به شهرستان خرامه و آرامستان بهشت احمدی از شمال شرق شیراز تسهیل می شود
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: تقاطع بلوار نیستان و بزرگراه کنارگذر شرقی شیراز که در شمال شرق این کلان‌شهر در حال ساخت است، دسترسی شهروندان را به شهرستان خرامه و آرامستان بهشت احمدی آسان می‌کند.

«اسماعیل صالحی» در بازدید از پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری شیراز که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس کمیسیون عمران این نهاد انجام شد، گفت: وجود شهرستان خرامه و نیز  آرامستان بهشت احمدی در کیلومتر ۱۳ این محور، شهرداری شیراز را بر آن داشت که تقاطعی غیرهمسطح برای دسترسی به ورودی و خروجی شهر از طریق بلوار نیستان فراهم کند.
او افزود: این تقاطع غیرهمسطح، ارتباط خروجی شهر را به سمت خرامه و آرامستان بهشت احمدی برقرار می‌کند و مسیر حرکت به سمت شهرک زیباشهر، شهرهای اصفهان و تهران و کمربندی جوادیه را بهبود می‌بخشد.
صالحی اظهار کرد: در سوی دیگر، ورودی شهر شیراز از این نقطه نیز از شهرک زیباشهر، خرامه و آرامستان بهشت احمدی در قالب تقاطع غیر همسطح در دست اجراست.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز یکی از مشکلات احداث این پروژه را ضرورت تملک زمین‌های فراوانی یاد کرد که در مسیر وجود دارد و عنوان داشت: بخش هایی از این تملک‌ها انجام شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه حسب دستور شهردار شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
صالحی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح، مشکل ورودی و خروجی شهر از شمال شرق و در نظر گرفته نشدن دسترسی توسط وزارت راه رفع می‌شود.
وی درباره بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی حدفاصل میدان جام‌جم و تقاطع غیرهمسطح شهدای انقلاب نیز گفت: یک فاز این پروژه که شامل دو تونل دوقلو، سه تقاطع و پل بود در سال ۱۳۹۶ زیر بار ترافیک رفت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اظهار کرد: امتداد این پروژه و آنچه هم‌اکنون در دست احداث است بسیار کلیدی است و از ترافیک بلوار چمران، پل معالی‌آباد، میدان صنایع و تقاطع غیر همسطح شهدای جهاد بر روی بلوار دکتر حسابی می‌کاهد؛ زیرا مسیری بزرگراهی را فراهم می‌کند که بدون توقف اتصال‌دهنده بلوار جمهوری اسلامی و شمال غرب شیراز است.
صالحی با بیان اینکه بخش کوچکی از این پروژه نیازمند استفاده از فضای سازمان صدا و سیمای مرکز فارس برای احداث تقاطع غیرهمسطح برای اتصال با بلوار جمهوری اسلامی است، ابراز داشت: در حال مذاکره با سازمان صدا و سیما هستیم تا بخشی از پارکینگ این مرکز را برای تکمیل این پروژه در اختیار قرار دهد؛ اما مذاکرات تاکنون به نتیجه نرسیده است.
او اظهار کرد: هدف این بزرگراه انتقال سریع ترافیک شرق به غرب از بلوار جمهوری اسلامی به سمت شهرک‌های غرب است و در آینده شهرک‌های آرین و جوادیه نیز از طریق این بزرگراه می‌توانند به سمت میدان قصردشت حرکت کنند و حتی از بار ترافیکی خیابان میرزای شیرازی نیز کاسته می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز راهکار صیانت از باغات در مسیر چمران و محمودیه را ایجاد تونل دوقلویی برشمرد که یکی به طول ۱۲۰ متر و دیگری ۱۰۲ متر طراحی شده و تاکنون بیش از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اشاره به اینکه کل این پروژه ۶ و نیم کیلومتر است، افزود: همچنین چندین پل شامل پل دینکان، پل منصور آباد و پل دره آباد طراحی و ساخته شده که آماده بهره‌برداری است.
صالحی درباره پیشرفت پروژه باباکوهی نیز گفت: این طرح درراستای شعار انسان‌محوری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز و به‌منظور دسترسی بهتر شهروندان به خیابان باباکوهی اجرا می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه این خیابان سنگ‌فرش خواهد شد و دو آب‌نما نیز در آن جانمایی شده است، گفت: افزون بر این، فضای سبز نیز توسعه پیدا می‌کند و در فاز بعد با استفاده از یک پل عابر پیاده از روی بلوار جمهوری امکان دسترسی به کوه مقابل ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19154

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.