11
یادداشت؛

نقش روابط عمومی ها در جامعه موبایلی

  • کد خبر : 19096
  • 26 اردیبهشت 1400 - 22:52
نقش روابط عمومی ها در جامعه موبایلی
با شیوع کرونا جامعه روابط عمومی ایران اطلاع رسانی موبایلی را بعنوان یک راهبرد ویژه در دستور کار خودقرارداد.

شیوع کرونا در کشور باعث شد تا ارتباطات و تعاملات اجتماعی به میزان زیادی کاهش یابد.

ویروس مخوف قرن، ارتباطات چهره‌به‌چهره و مراجعات فیزیکی مردمی به ادارات بخصوص روابط عمومی ها را کاهش داد و به همین نسبت ارتباطات مجازی برپایه اینترنت و شبکه های اجتماعی گسترش یافت .
در این روزها و ایام روابط عمومی ها به تبعیت از جامعه جهانی، با بهره گیری بیش از گذشته از تکنولوژی های روز دنیا از امکانات ارتباط غیر حضوری بهره برداری می نمایند .

سازمانهای اداری در بخش دولتی و خصوصی در عصر کرونا، روشهای نوینی مثل ویدیو کنفرانس‌ها و آموزش‌های تحت شبکه، تولید کلیپ ها ،پادکست و حتی اینفوگرافی ها را بعنوان جایگزین های روشهای قدیمی ،بیش از پیش مورد توجه قرار داده ، که در اثر افزایش و ترویج برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی در زمان شیوع ویروس باعث شد تا مردم به رسانه‌ها وابستگی بیشتری پیدا کنند و ضمن افزایش سرانه مطالعه‌، با اشتیاق بیشتری در دوره‌های مهارتی شرکت می کنند.

در میان راهکارهای نوین و تکنولوژیک، تلفن همراه بیش از سایر تجهیزات و سیستم ها مورد اقبال عمومی قرار گرفت که برخی دلایل این اقبال عمومی ،سهولت دسترسی و حمل و نقل ،چند کاره بودن تلفن‌های هوشمند و اتصال ساده به اینترنت است و از سویی تعدد اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی به جذابیت این دست آورد بشری افزود تا جایی که در روابط عمومی ها مبحث روابط عمومی موبایلی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است .

روابط عمومی موبایلی شیوه ای نوین ،چالاک و به روز برای ترمیم ضعف ارتباطی در زمان شیوع کرونا و پساکرونا خواهد بود .

اگر چه روابط عمومی های سازمانها و ادارات کشور با افت و خیزهای ناشی از عدم تخصص و یا فقدان امکانات لازم با این فضای نوین برخورد داشتند اما به هر حال میزان بهره گیری از این امکانات رشد محسوسی داشته است .

نکته قابل توجه اینکه با نزدیک شدن به تکمیل زنجیره واکسیناسیون جهانی و تحت کنترل قرار گرفتن کووید ۱۹ جامعه پساکرونایی دیگر با روشهای گذشته و فاقد تکنولوژی های جدید ارتباط برقرار نخواهد کرد اکنون مخاطبین با روش های ارتباط گیری با دستگاه های اداری و سازمانی از طریق اینترنت و دولت الکترونیک آشنایی بیشتری پیدا نموده و در این مدت توانسته اند بسیاری از درخواستها و مشکلات خود را در ساختارهای مجازی رفع و رجوع نمایند .

بنابراین باید گفت روابط عمومی موبایلی در دوران کرونا اگرچه یک راهکار کوتاه مدت برای عبور از بحران مورد استفاده قرار گرفته است اما باید برای پساکرونا و استفاده از تکنولوژی های روز پیش بینی و برنامه ریزی شود.

ضرورت دارد صاحب نظران و کارشناسان با تئوریزه سازی و طرح مباحث نظری کاربردی در این زمینه ، روش ها و راهکارهای توسعه ای را مورد توجه قرار دهند .

*سمیه یگانه -کارشناس ارشد مدیریت – معاون روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19096

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.