• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5
مدیر جهاد کشاورزی شیراز خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی اشتغال جدید به کشاورزی در شیراز

  • کد خبر : 19052
  • 19 اردیبهشت 1400 - 19:47
افزایش ۱۰ درصدی اشتغال جدید به کشاورزی در شیراز
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از افزایش نزدیک به 10 درصدی اشتغال جدید در بخش کشاورزی این شهرستان در سال 1399 نسبت به سال قبل خود خبر داد و گفت: با بررسی های انجام شده 746 اشتغال جدید در سال گذشته شناسایی و در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، ذبیح الله سیروسی با اشاره به اینکه اشتغال جدید به کشاورزی در این شهرستان در بازه زمانی سال ۱۳۹۸ قریب به ۶۸۰ مورد بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۲۷ مورد اشتغال دائم و ۵۱۹ مورد اشتغال موقت در هشت زیر بخش کشاورزی به ثبت رسیده است.
او با تاکید بر اینکه توسعه صنعت در بخش کشاورزی  علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان و تنظیم بازار و ثبات قیمت‌ها، باعث ایجاد اشتغال جدید و پایدار می‌شود، افزود: صنایع وابسته به کشاورزی در شهرستان شیراز رکورد دار ثبت ۱۱۴ شغل دائمی جدید در سال گذشته شد.
این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به نیاز زیر بخش باغبانی در به کارگیری نیروی انسانی برای انجام عملیات های باغی، این زیر بخش با ۲۶ اشتغال دائم و ۱۸۲ شغل موقت بیشترین میزان اشتغالزایی در شهرستان شیراز را در بازه زمانی سال گذشته ایجاد کرد.
سیروسی با اشاره به اینکه شهرستان شیراز با وجود واحد های دامپروری موفق و متعدد و با تولید سالیانه قریب به چهار هزار تن گوشت و ۹۳ هزار تن شیر از شهرستان برتر استان فارس در تولید محصولات دامی است، بیان کرد: این زیر بخش نیز با ۱۶ فرصت شغلی دائم و ۱۱۸ مورد فصلی سهم بسزایی در ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ابراز کرد: ایجاد فرصت های شغلی جدید برای زنان روستایی و خانه دار از اهداف مد نظر جهاد کشاورزی است از این رو با تلاش های صورت گرفته در زیر بخش آموزش، ترویج و زنان روستایی ۴۳ فرصت شغلی دائمی شکل گرفت. 
وی اضافه کرد: زیر بخش های زراعت، آب و خاک، مکانیزاسیون، شیلات و دامپزشکی از دیگر زیر بخش های اشتغالزا در شهرستان شیراز هستند که موجب ایجاد ۲۴۷ مورد اشتغال جدید شده است.
به عقیده سیروسی؛ با توجه به گسترش فناوری تولید در قالب بهبود مکانیزاسیون، ارتقای بهره وری نیروی کار، گسترش مهارت و سطوح تخصص در فعالیت های بخش کشاورزی، افزایش قابل توجه بازده تولید، گذار کشاورزی از تولید سنتی به پیشرفته و استفاده از فناوری های نوین، اشتغالزایی بخش کشاورزی متناسب با سهم فعالیت های این بخش در اقتصاد ملی است و نمی توان انتظار نامعقول و دستوری از اشتغال زایی بخش کشاورزی داشت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19052

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.