• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
امام جمعه موقت تهران:

جبهه مقاومت، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری نگذاشتند، اسم فلسطین محو شود

  • کد خبر : 19018
  • 16 اردیبهشت 1400 - 13:56
جبهه مقاومت، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری نگذاشتند، اسم فلسطین محو شود
آیت الله خاتمی با اشاره به شیطنت استکبار برای حذف نام فلسطین، گفت: جبهه مقاومت، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نگذاشتند اسم فلسطین محو شود.

آیت الله «سید احمد خاتمی»، امروز (پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت روز قدس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه مجلس فاخر و پرکیفیتی در جوار حرمین مطهر احمدی و محمدی (ع)، شکل گرفته است، گفت: در این مراسم همه اقشار حضور دارند و روحانیون هم زینت بخش این مراسم شده اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه لغو راهپیمایی ها به خاطر ویروس منحوس روی داده است، تاکید کرد: ان شاالله با واکسن هایی که زده می شود، سال آینده بتوانیم مراسم هایی که امسال نشد برپا کنیم، برپا خواهیم کرد و این مجلس به عنوان یک نماد برگزار شده که بگوییم روز قدس را از یاد نبرده ایم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ سال است که از اشغال سرزمین فلسطین توسط غاصبان صهیونیست می گذرد، اضافه کرد: در این طول این مدت ۲ جریان شکل گرفته بود که جریان سازش بود که بعضا دیپلماسی نام داشت که نمونه آن «کمپ دیوید» و «اسلو» بود و امیدوار بودند از این جریان به نتیجه برسند و منصفانه باید گفت این جریان جواب نداد و فرصت سوزی و وقت کشی بود برای آنکه رژیم صهیونیستی پایگاه های خود را افزایش دهد و در حقیقت باعث تقویت این رژیم پَست شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه جریان دوم، جریان انتفاضه، جریان حزب الله و جریان میدان بود، تاکید کرد: اگر جریانی بخواهد جواب دهد، آن جریان بوده است و آن جریان به طور کامل به ضرر مردم فلسطین بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه صهیونیست ها شعار داشتند که «از نیل تا فرات» بوده است یعنی آنان می خواستند تمام جهان اسلام را اشغال کنند، افزود: امروز وضع آنان به نوعی شده است که دستشان را به کلاهشان گرفته اند که باد نبرد و این خروجی موشک های جبهه مقاومت است که صهیونیست ها را به روز ذلت نشانده است.

وی با اشاره به اینکه اینها در پی آن بودند نام فلسطین از خاطره ها برود و محو شود، افزود: حتی برای یک موضوع هم برای جهان اسلام، مطرح نباشد و پیام امام راحل (ره) و نامگذاری روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان برای تمام مسلمین، خواب آنان را آشفته کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در این ۲ سالی که به خاطر کرونا نشد راهپیمایی برگزار شود، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برنامه سخنرانی برگزار کردند و مسائل را تبیین کردند، افزود: جبهه مقاومت، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نگذاشتند اسم فلسطین محو شود.

وی با اشاره به اینکه هر روز یک حادثه از سوی جبهه مقاومت به سر آنان می آید، اظهار کرد: انفجار مهیب در کارخانه ساخت ماهواره، انفجار پالایشگاه نفت، نشت مخازن آمونیاک و انفجار در نزدیک فرودگاه اسرائیلی اتفاقات کمی نیست که روی داده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به آیات قرآن کریم، افزود: خانه صهیونیست ها خانه عنکبوتی است و آنان شکستنی هستند و شکستنی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه جریان سازش و مذاکره بی جواب ماند ولی جبهه مقاومت جواب داد،  این ۲ تجربه ای برای جهانیان است، افزود: در برابر زورگویان دیپلماسی تنها پاسخگو نیست و میدان هم باید باشد، میدان هم پشتیبان دیپلماسی نباشد، آن دیپلماسی شکست خواهد خورد.

به گفته آیت الله خاتمی، توطئه های استکبار با مرد میدان، شهید حاج قاسم سلیمانی بهم ریخت و باید قدردان این میدان و این مرد میدان بود و حاج قاسم فانی در رهبری معظم انقلاب بود و من با تمام وجودم می دیدم که شهید حاج قاسم، ولایتی بود.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با خط امام و رهبری نباید افراد بگویند نه این طرفم نه آن طرفم، بلکه باید محکم بگوید من ولایی هستم، تاکید کرد: دیپلماسی منهای میدان، ناکام است و اگر میدان به داد نمی رسید الان داعش بر عراق حاکم بود و اگر بغداد را تصرف می کردند و اکنون ما باید با داعش در خیابان های کلان شهر خودمان می جنگیدیم، آمریکایی ها پیش بینی کرده بودند اخراج داعش از موصل ۱۰ سال طول می کشد ولی حاج قاسم کمتر از سه ماه اسم داعش را در آن مناطق حذف کرد.

وی با اشاره به اینکه آنچه که جواب می دهد مقاومت است و باید در فرهنگ مقاومت دمید و آنچنان که در فلسطین شد، افزود: در این زمان حساس دشمنان این ملت در پی آن هستند که با بَزَک کردن مذاکره و با قیمت طلا و دلار سراب به مردم نشان دهند چرا که این ۲ کاهش قیمت ذره ای بر روی قیمت کالاها تاثیر نگذاشته است، قصه دقیقا همین است که هوشیاری مسئولین و مردم را می طلبد و می خواهند به اهداف خود برسند و بازهم «روز از نو، روزی از نو» و زمانی که چنین شد هرچه هزینه کرده بودند ۲ برابر برداشت می کنند.

خاتمی با اشاره به اینکه خروجی مذاکرات، گرانی ها بوده البته بخشی از گرانی ها به خاطر سو مدیریت هاست، اظهار کرد: استکبار در پی سلطه است، اینها وقتی پای منافع پیش می آید نه خویشاوندی می شناسند و نه پیمان، ادبیات آنان زبان زور است و از این رو مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: «ما باید قوی شویم و دشمن خودش عقب نشینی می کند.».

وی با اشاره به اینکه مقاومت رهبری در برابر مذاکره منطقی و خرد ورزانه است، افزود: خط ولایت می گوید تمام تحریم ها باید لغو شود و حقیقت آنست که مردم عزیز ما بدانند با مذاکره با آمریکا مشکل معیشت شان حل نمی شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه هم سازش هزینه دارد هم مقاومت، اما  هزینه سازش بیشتر از مقاومت است، اظهار کرد: ترامپ نصف بودجه عربستان را گرفت و برد به آمریکا پس گفت «عربستان گاو شیر ده است»، هم پولشان را گرفت و هم آبروی آنان را برد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان بدانند این ملت عاشورایی است و با فرهنگ عاشورایی آشنا شده، افزود: فرهنگ این ملت فرهنگ «هیهات من الذله» است و آنچه که در برابر آمریکا جواب می دهد، میدان است که فقط نظامی است که میدان سیاسی هم میدان است که گاهی تاثیرگذاری آن کمتر از میدان نظامی نیست از جمله آن انتخابات ریاست جمهوری است که در پیش داریم.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد حضور مردم در انتخابات کم رنگ و کم رمق باشد، افزود: تمام توان خودشان هم گذاشته اند که مردم نیایند، مردم به پای صندوق های رای بیایند که صندوق «امید» است.

وی با اشاره به اینکه هر رایی که به صندوق انداخته می شود، آری دیگری به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: انتخاب اصلح یک رفتار خردورزانه است، باید کسی انتخاب شود که قانون اساسی را خوانده باشد و فرهنگ «ما می توانیم» را داشته باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19018

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.