• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

درخواست مجامع دانش‌آموزی فارس از وزرای آموزش و پرورش و بهداشت

  • کد خبر : 18968
  • 13 اردیبهشت 1400 - 13:30
درخواست مجامع دانش‌آموزی فارس از وزرای آموزش و پرورش و بهداشت
جمعی از مجامع دانش‌آموزی فارس طی نامه‌ای خطاب به وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمانی درخواست‌هایی در خصوص شيوه امتحانات نهایی دارند.

در آستانه فرا رسیدن ایام پایان سال تحصیلی، جمعی از مجامع دانش‌آموزی فارس نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش و بهداشت و درمان نوشته‌اند.

در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر حاجی میرزایی، وزیر محترم آموزش و پرورش و جناب آقای دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با عرض سلام و احترام

ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت مقام استادی همه فعالان عرصه تعلیم و تربیت به استحضار می‌رساند تصمیم وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم نگرانی‌هایی را در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها پدید آورده که این تصمیم موجب به مخاطره افتادن سلامتی دانش‌آموزان و تضییع حقوق‌شان در فرایند ارزیابی نشود.

وزرای محترم

با توجه به لجام گسیختگی ویروس منحوس کرونا و شیوع انواع مختلف آن نظیر ویروس انگلیسی، هندی و … نگرانی‌ها درخصوص سلامت دانش‌آموزان منحصر به حوزه‌های برگزاری آزمون نیست بلکه مسیر رفت و آمد، تجمع پیش و پس از آزمون و … از جمله مواردی است که رعایت نکات بهداشتی در آن سخت و کم است فلذا می‌بایست تمامی تدابیر لازم به احسن وجه مورد توجه واقع شود و همگان از تجربه تلخ تصمیمات عید نوروز درس گرفته باشیم.

جناب آقای دکتر حاجی میرزایی

اگرچه رعایت شرایط یکسان در برگزاری آزمون نهایی، امری لازم و ضروری است اما از طرفی مستحضرید در سال تحصیلی جاری تمامی دروس به صورت صد در صد مجازی آموزش داده شده و طبعا کیفیت آموزش در مقایسه با شرایط حضوری کاهش و عدالت آموزشی تحت شعاع قرار گرفته لذا این موضوع به تنهایی دلیل معقول و محکمی است برای تغییر سازو کار ارزیابی دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم و جایی اهمیت آن فزونی خواهد داشت که این نمرات در کنکور سراسری اثرگذار است.

در آخر ضمن تقدیر و تشکر از کادر زحمتکش درمان، از وزرای محترم خواستاریم تا در اسرع وقت موضوع آزمون‌های نهایی را تعیین تکلیف نموده و با تصمیم کارشناسی و دقیق –هم از جهت سلامت و هم از جهت ارزیابی- همگان را از سردرگمی موجود رهایی بخشند.

قرارگاه دانش‌آموزی عمار

مجمع همفکری علوی بسیج دانش‌آموزی فارس

مجمع همفکری فاطمی بسیج دانش‌آموزی فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18968

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.