• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز:

افزایش ۷ برابری کاشت چغندر قند در شیراز

  • کد خبر : 18947
  • 12 اردیبهشت 1400 - 21:24
افزایش ۷ برابری کاشت چغندر قند در شیراز
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: پیش بینی می شود سطح زیر کشت چغندر قند بهاره در این شهرستان نسبت به سال گذشته با افزایش هفت برابری به قریب به 450 هکتار برسد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، ذبیح اله سیروسی با اشاره به اینکه کاشت چغندر قند بهاره از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد، افزود: تا کنون عملیات کاشت در بالغ بر ۳۲۰ هکتار از اراضی به صورت تمام مکانیزه انجام شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه مزارع چغندر قند این شهرستان از سیستم های آبیاری نوین بهره می گیرند، تصریح کرد: بذور مورد استفاده در مزارع شهرستان شیراز شامل ارقام کاکتوس، ناگانو و موریل است.
به گفته وی؛ چغندر قند از جمله محصولات راهبردی است که کاشت آن به صورت قراردادی و خرید محصول با قیمت تضمینی انجام می شود از این رو چغندر کاران شهرستان شیراز قرارداد کشت خود را با کارخانه قند پارس (کوار) منعقد کرده اند.
سیروسی ابراز کرد: تامین نهاده های تولید از قبیل بذور، کود های شیمیایی، سموم زراعی، ادوات و امکانات کاشت ، داشت و برداشت محصول با نرخ های حداقلی و تعاونی از خدماتی است که کارخانه طرف قرار داد متعهد به ارائه آن به چغندر کاران شده است.
او با اشاره به اینکه برداشت چغندر قند بهاره از مزارع شهرستان شیراز عمدتا از مهر ماه تا آذر ماه آتی صورت می گیرد: پیش بینی می شود به طور میانگین از هر هکتار از مزارع چغندر قند بیش از ۵۵ تن محصول برداشت و روانه کارخانه قند شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تاکید کرد: کاشت چغندر قند علاوه بر رونق چرخ کارخانه های قند و کاهش وابستگی در تامین قند و شکر به خارج از کشور، ضمن ایجاد تناوب زراعی مناسب باعث کاهش علف های هرز، آفات و بیماری ها و افزایش ماده آلی خاک می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18947

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.