• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد؛

کرونا هر ۳۷ دقیقه، جان یک نفر را در فارس می گیرد!

  • کد خبر : 18855
  • 05 اردیبهشت 1400 - 18:12
کرونا هر ۳۷ دقیقه، جان یک نفر را در فارس می گیرد!
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از جان باختن ۳۸ هم استانی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و این را معادل از دست دادن یک هم استانی در هر ۳۷ دقیقه دانست.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به آمارهای فزاینده ابتلا، بستری و جانباختگان در اثر کرونا طی روزهای اخیر، این آمار را نگران کننده خواند که به منزله زنگ هشداری جدی در این زمینه بوده و لزوم ایجاد یک عزم عمومی برای احساس مسوولیت و تلاش برای برون رفت از این شرایط را ضروری دانست.

او گونه جهش یافته جدید کرونا موسوم به کرونای هندی را تهدید تازه این پاندمی عنوان کرد که با توجه به شدت سرایت و ابتلا، ضرورت افزایش خودمراقبتی و رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی تر می سازد.

دکتر لطفی با قدردانی از تلاش شبانه روزی تیم واکسیناسیون کووید۱۹ در دانشگاه؛ بر لزوم سرعت بخشیدن به این روند تاکید کرد و گفت: ایمن سازی مردم با انجام واکسیناسیون کووید۱۹ از سوی مسوولان مجموعه سلامت کشور و استان در اولویت جدی قرار دارد و در فارس با تمرکز گسترده تیم های سلامت بر این موضوع، توانسته ایم سریع ترین روند اجرای واکسیناسیون در کشور را داشته باشیم.

دکتر لطفی با اشاره به اینکه هم اکنون در اوج بیماری کووید۱۹ هستیم و ویروس جهش یافته کرونا سبب افزایش مبتلایان و جانباختگان شده است؛ از مردم خواست تا برای ارتقای فرهنگ پیشگیری و رعایت جدی تر اصول بهداشتی در جامعه بکوشند و خود را مسوول بدانند.

او ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دکتر لطفی با اشاره به بالا بودن بیماران با وضعیت وخیم در بخش های مراقبت های ویژه استان، گفت: پیش بینی می شود تا دو هفته آینده تعداد جانباختگان ناشی از کرونا رو به افزایش باشد و از مردم می خواهیم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

او هرگونه اقدام خطرساز و مغایر با اصول بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان را موجب تشدید وضعیت کنونی و تهدید سلامت خود و دیگران دانست.

لزوم بررسی و تشدید نظارت ها در فرودگاه های استان، افزایش نمونه گیری و سرعت بخشیدن به فرآیند پاسخ دهی آزمایش های مرتبط با کووید۱۹، تلاش شبانه روزی و بسیج مسوولان دانشگاه در راستای ایمن سازی کارکنان استان با واکسن کووید۱۹، از دیگر تاکیدات رییس دانشگاه در این نشست بود.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارش آمار روزانه واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، پیگیری افزایش تخت های بیمارستانی، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان؛ به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای کاهش آمار و اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

سیصد و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، پنجم اردیبهشت، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18855

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.