• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

جرثقیل تاور حادثه ساز شد/ مصدومیت کارگر جوان در ارتفاع

  • کد خبر : 18813
  • 15 فروردین 1400 - 13:27
جرثقیل تاور حادثه ساز شد/ مصدومیت کارگر جوان در ارتفاع

با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی کارگران یک کارگاه ساختمانی، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه ۱۲ و۷ به همراه گروه امداد و نجات کوهستان با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت ۱۳:۲۸  ظهر امروز، به سمت بلوار جانبازان حرکت کردند. براساس گزارش اعلام شده: در یک پروژه ساختمانی، یک دستگاه جرثقیل […]

با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی کارگران یک کارگاه ساختمانی، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه ۱۲ و۷ به همراه گروه امداد و نجات کوهستان با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت ۱۳:۲۸  ظهر امروز، به سمت بلوار جانبازان حرکت کردند.

براساس گزارش اعلام شده: در یک پروژه ساختمانی، یک دستگاه جرثقیل برجی(تاور کرین) قرار داشت و یک نفر کارگر ۳۴ ساله در ارتفاع و بر روی جرثقیل مشغول به کار بود که ناگهان یکی از قطعات این دستگاه جدا شده و منجر به آسیب شدید انگشت وی شد.

نیروهای تخصصی از تیم کوهستان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از ایمن سازی کامل، به وسیله تجهیزات مخصوص خود را به کارگر جوان رساندند و پس از جداسازی قطعه جرثقیل از دست وی که به شدت دچار آسیب دیدگی شده بود، کارگر را با بکارگیری برانکارد به سطح زمین انتقال دادند.

 آتش نشانان کارگر جوان را برای انتقال به مراکز درمانی، تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند و در پایان تذکرات ایمنی را به مسئولان کارگاه ساختمانی ارائه دادند.

گفتنی است؛ کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز همواره به شهروندان توصیه می کنند، برای کار در کارگاه های ساختمانی حتما از کارگران با تجربه استفاده کنند و کارگران نیز به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، حین کار در ارتفاع خود را به خوبی بر روی سطح مناسب مهار کنند و در هنگام بروز حوادث حتما با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18813

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.