• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

نجات ۱۵ شهروند گرفتار در مجتمع مسکونی توسط آتش نشانان شیرازی

  • کد خبر : 18518
  • 27 فروردین 1400 - 13:11
نجات ۱۵ شهروند گرفتار در مجتمع مسکونی توسط آتش نشانان شیرازی

محمد هادی قانع در این خصوص عنوان کرد: ساعت ۱۱:۲۶ امروز ۲۷ فروردین ماه در پی تماس تلفنی ساکنان یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان پاییز، با سامانه ۱۲۵ و اطلاع‌رسانی یک مورد آتش‌سوزی در ساختمان مذکور و احتمال محبوس شدن افراد، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شیراز بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۶, ۵, ۱۷ و دو […]

محمد هادی قانع در این خصوص عنوان کرد: ساعت ۱۱:۲۶ امروز ۲۷ فروردین ماه در پی تماس تلفنی ساکنان یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان پاییز، با سامانه ۱۲۵ و اطلاع‌رسانی یک مورد آتش‌سوزی در ساختمان مذکور و احتمال محبوس شدن افراد، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شیراز بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۶, ۵, ۱۷ و دو گروه امداد و نجات از ایستگاه های ۱۴و ۹ این سازمان به همراه خودروی بالابر آتش‌نشانی، خودروی های دستگاه تنفسی را به محل حادثه برای کمک‌رسانی به شهروندان اعزام کرد.

قانع؛ رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز درباره جزئیات این حادثه گفت: در قسمت پارکینگ یک ساختمان پنج طبقه ۱۶ واحدی دو دستگاه خودروی سواری پراید و سمند به علت نامشخصی طعمه آتش‌سوزی شده و دود حاصل از این حریق تمام ساختمان را فرا گرفته بود.

وی افزود: آتش‌نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از قطع برق و گاز مجتمع مسکونی، به چند تیم عملیاتی تقسیم شده و یک تیم اقدام به جست و جوی افراد در کانون آتش‌سوزی و تیمهای دیگر نیز برای تخلیه ساکنان از داخل مجتمع مشغول عملیات شدند.

قانع خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان موفق به خارج کردن ۱۵ نفر از ساکنان از داخل مجتمع شدند همچنین گروه دیگر آتش‌نشانان نیز پس از دستیابی به کانون حریق، شعله‌های آتش خودرو در پارکینگ ساختمان را مهار و کاملاً خاموش کردند و مانع از سرایت حریق به خودروهای دیگر و طبقات بالاتر شدند.

بنابر اعلام رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز؛ این حادثه هیچ مصدوم جدی در پی نداشت و صرفا دو نفر از ساکنین دچار دودزدگی مختصر بودند که تحویل اورژانس شدند و در میان ساکنین دو خانم میانسال نیز که قادر به حرکت نبودند توسط تیم امدادی در همان لحظات اولیه به سلامت به خارج از ساختمان منتقل شدند.

آتش‌نشانان پس از مهار کامل شعله‌های آتش و تخلیه دود از داخل ساختمان، محل حادثه را ایمن کرده و برای بررسی علت تحویل کارشناسان سازمان دادند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18518

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.