• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۴ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 1820
  • 24 فروردین 1399 - 16:44
اخبار پلیس فارس – ۲۴ فروردین ۹۹

قاچاقچیان با ۲۱۰ کیلو شیشه در فارس زمین گیر شدند فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ در محور نی‌ریز به سمت شیراز، میزان ۲۱۰ کیلو مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت : مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر […]

قاچاقچیان با ۲۱۰ کیلو شیشه در فارس زمین گیر شدند

فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ در محور نی‌ریز به سمت شیراز، میزان ۲۱۰ کیلو مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت : مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با اقدامات فنی و تخصصی از خبری مبنی بر انتقال مواد مخدر از نی‌ریز به سمت شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نی‌ریز به محور مواصلاتی مذکور اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف و در بازرسی از آن، ۲۱۰ کیلو شیشه که از مرزهای شرقی وارد کشور شده بود کشف و در این رابطه راننده نیز دستگیر شد.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه یک سواری پراید که اسکورت محموله بود توقیف و راننده آن نیز دستگیر شد، خاطر نشان کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

انبار برنج‌های احتکار شده در لارستان لو رفت

جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: در بازرسی از ۳ انبار در شهرستان لارستان، میزان ۷۹ هزار و ۷۶۰ کیلوگرم برنج احتکار شده به ارزش ۶۷ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس اطلاعات لارستان با همکاری عوامل بسیج آن شهرستان با اقدمات فنی و تخصصی، از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار برنج احتکار در ۳ انبار مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “ملک‌زاده” افزود: بلافاصله با کسب مجوز قضائی و با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی، از انبارهای مورد نظر بازدید به عمل آمد که در نتیجه آن، ۷۹ هزار و ۷۶۰ کیلوگرم برنج که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده، ۶۷ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

دستگیری قاتل فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان فارس

فرمانده انتظامی استان گفت: قاتلی که هفته گذشته به دلیل اختلاف  بر سر چراگاه دام، ۲ نفر برادر را به قتل رسانده بود صبح امروز خود را به پلیس معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام‌بخش حبیبی” در تشریح جزئیات این خبر گفت: هفته گذشته در پی اختلاف بین دو طایفه بر سر مراتع چراگاه دام در یکی از روستاهای شهرستان ممسنی، فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان فارس به همراه برادرش به قتل رسیده و ۲ نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان می‌شوند که موضوع شناسایی و دستگیری عوامل درگیری در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

سردار “حبیبی” خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با انجام رصدهای اطلاعاتی و تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر از عوامل درگیری را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه قاتل در همان لحظات اولیه درگیری متواری شده بود، افزود: پلیس با برنامه‌ریزی عملیاتی و پوشش امنیتی مناسب در سطح استان فارس عرصه را بر متهم اصلی درگیری تنگ کرد و بدین‌تریب قاتل چون هیچ راهی برای فرار از چنگال قانون نداشت صبح روز جاری خود را به مقر انتظامی معرفی کرد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه قاتل پس از بازجویی اولیه و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد، اظهار کرد: پلیس با کسانی که بخواهند در نظم و امنیت استان فارس اخلال ایجاد کنند برابر قانون به شدت با آنان برخورد می‌کند.

کشف ۱۴ کیلو تریاک زیر پوست لیمو

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۱۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک وانت نیسان در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “افشین حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با اقدامات تخصصی از اخباری مبنی بر انتقال محموله تریاک از جهرم به شهرهای شمالی کشور مطلع شدند که بلافاصله یک تیم ویژه از عوامل انتظامی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با تجزیه و تحلیل و اطلاعات حاصله، یک خودرو وانت نیسان حاوی پوست لیمو خشک که در حال تخلیه و انتقال بار به یک کامیون بود را شناسایی کردند.

سرهنگ “حیدری” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، میزان ۱۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل کیسه‌های حاوی پوست لیمو خشک جاسازی شده بود کشف شد، خاطر نشان کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۶۰ راس گوسفند قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۶۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق دام، ماموران  یگان امداد  این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور قائمیه به نورآباد، به یک کامیون حامل احشام مشکوک و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو تعداد ۶۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

 فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

پلمپ ۱۵۰ واحد صنفی متخلف

فرمانده انتظامی فیروزآباد از پلمپ ۱۵۰ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از واحدهای صنفی بازدید به عمل آمد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در اجرای این طرح ۱۵۰ واحد صنفی از جمله نانوایی، فست فودی، رستوران و لبنیات فروشی به علت عدم رعایت موارد بهداشتی و تخطی از قوانین و ضوابط اماکن عمومی و صنفی با دستور مقام قضائی پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اعلام تداوم و تشدید اینگونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس با توجه به شیوع بیماری کرونا در این ایام، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، خصوصا موضوعاتی مانند عدم رعایت مسائل بهداشتی و یا احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

افزایش ۹۵  درصدی کشفیات کالای قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از افزایش ۹۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق طی سال گذشته خبر داد.

سرهنگ “محمد نیک‌بخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در سال ۹۸ کشفیات کالای قاچاق به نسبت سال قبل آن، ۹۵ درصد در پاسارگاد افزایش داشته است.

وی ارزش کالاهای کشف شده قاچاق در این شهرستان در سال ۹۸ را ۷۱ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: در مدت مذکور ۸۴ نفر دستگیر و به همراه پرونده‌های تشکیل شده تحویل مقام قضائی شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه در این مدت ۸۴ نفر دستگیر و به همراه پرونده های تشکیل شده تحویل مقام قضائی شده‌اند، گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق تدابیر لازم را اتخاذ کرده و در برابر قاچاقچیان کالا و مخلان عرصه اقتصادی با جدیت ایستادگی می کنند.

با تیزبینی پلیس، ۲۵ تن سنگ کرومیت قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک کامیون و کشف ۲۵ تن سنگ کرومیت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “تنگ حنا” این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری، به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۲۵ تن سنگ کرومیت قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در این راستا یک نفر متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری باند اخاذان مامورنما در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری باند ۳ نفره اخاذان مامورنما خبر داد که مبلغ ۴۹ میلیون ریال وجه نقد و حدود ۵۰۰ کیلوگرم مس از شاکی اخذ کرده بودند.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: شخصی به هویت معلوم با مراجعه به کلانتری “۲۶ رحمت” شهرستان شیراز بیان کرد ۳ نفر با یک دستگاه پژو خود را مامور نیروی انتظامی معرفی کردند و مبلغ ۴۹ میلیون ریال وجه نقد و حدود ۵۰۰ کیلوگرم مس از من اخاذی و متواری شدند.

سرهنگ “شجاعی” خاطر نشان کرد: ماموران کلانتری “۲۶ رحمت” با اقدامات فنی و تخصصی هر ۳ نفر متهم مامورنما که با یک دستگاه پژو در بلوار “عرفان” در حال تردد بودند را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو و منزل متهمان اموالی از قبیل ۴ دستگاه بی‌سیم دستی، یک رشته دستبند فاقد شماره، یک جلیقه شبرنگ، ۲ عدد افشانه فلفلی سازمانی، ۲ قبضه کلت پلاستیکی، چراغ گردان پلیسی و تعدادی حکم ماموریت کشف شد، گفت: این اخاذان مامورنما در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیسی به جرم خود مبنی بر اخاذی از شاکی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز به شهروندان توصیه کرد در صورت مراجعه ماموران انتظامی به آنان ضمن درخواست کارت شناسایی، در صورت مشکوک بودن بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند تا امکان ارتکاب جرم از افراد ناشناس و ماورنما سلب شود.

توقیف پراید حامل ۱۸ کیلو حشیش

جانشین فرماندهی انتظامی شیراز از توقیف یک سواری پراید و کشف ۱۸ کیلو حشیش در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی کلانتری “۱۴ مدرس” این شهرستان با انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی از حمل و جا به جایی مقداری مواد مخدر توسط شخصی به هویت معلوم مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در همین رابطه مأموران با پوشش محورهای ورودی به شهر شیراز، ضمن برپایی ایست و بازرسی یک سواری پراید را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شیراز با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۸ کیلو حشیش و ۴۶۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۳ نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

زندان ایستگاه آخر سارقان به عنف درآباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از دستگیری ۲ نفر سارق به عنف منزل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف و زورگیری از فردی در منزلش در سطح شهرستان آباده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۲ نفر سارق به عنف ۲۳ و ۲۷ ساله را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به مخفیگاه سارقین اعزام و در یک عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه آنان را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه متهمین در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، ضمن اقرار به بزه انتسابی با تشکیل پرونده تجویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقین اموالی مسروقه شامل یک جفت گوشواره طلا، ۷ تخته گلیم و قالیچه دست بافت و یک دستگاه گوشی موبایل کشف شد.

سرهنگ “رزمجویی” از شهروندان خواست: در نگهداری اموال و خانه های خود به هشدارها و توصیه های پلیس توجه بیشتری کنند و همچنین اگر موارد مشکوکی را در محله خود رویت کردند فورأ مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1820

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.