• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
شهردار شیراز:

بهار ۱۴۰۰ بهار افتتاح پروژه‌های تعالی‌بخش در شیراز است

  • کد خبر : 18069
  • 20 فروردین 1400 - 6:37
بهار ۱۴۰۰ بهار افتتاح پروژه‌های تعالی‌بخش در شیراز است
شهردار شیراز گفت: فصل بهار امسال، بهار افتتاح پروژه‌هایی با رویکرد تعالی بخشی در شیراز است تا پاسخگوی روح متعالی مردم این کلانشهر باشند.

حیدر اسکندرپور جمعه ٢٠ فروردین در حاشیه بازدید از پروژه پیاده راه سلامت استاد شجریان در جمع خبرنگاران بیان کرد: برخی این چنین پروژه‌هایی را فانتزی تلقی می‌کنند، در حالی که پروژه‌هایی که به فضای بصری شهر مربوط می‌شوند، با هدف تعالی بخشی و ایجاد روحیه شاداب در شهروندان اجرایی شده است.
او با اشاره به این که کیفیت بخشی به فضاهای عمومی شهر جزو وظایف شهرداری است، افزود: ممکن است پروژه‌های عمرانی زیادی در شهر اجرا شود اما کیفیت بخشی به فضای عمومی شهر انجام نشود.
شهردار شیراز در پاسخ به این سئوال که چرا در کلانشهرها نیازمند چنین فضاهایی هستیم؟ گفت: با اجرای پروژه‌هایی که به فضای عمومی شهر کیفیت می‌بخشند، به شهروندان حس خوب منتقل می‌شود.
اسکندرپور با بیان اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی در ١١ منطقه شهرداری در دستور کار قرار دارد، گفت: برخی مطرح کرده‌اند که نورپردازی هزینه برای شهر ایجاد می‌کند و هم کاری فانتزی است، در حالی که از شیراز به عنوان شهری گردشگری به نام شهر خاموش و مرده نام برده می‌شد و امروز با نورپردازی تقاطع و میادین در آغاز راه تغییر این نگاه قرار داریم.
شهردار شیراز با بیان اینکه هم‌اینک نورپردازی میدان الله تا میدان نمازی در دستور کار قرار گرفته و نورپردازی پل ولیعصر نیز تا دو هفته آینده تقریبا به اتمام می‌رسد؛ ادامه داد: تلاش ما حرکت به سمت تعریف منظر شب در شیراز است تا کاملا هویت داشته باشد.
اسکندرپور به دو استراتژی توسعه‌ای و تعالی بخشی به عنوان دو رویکرد مهم در شهرداری شیراز برای اجرای پروژه‌ها اشاره و عنوان کرد: باید دید که آیا نگاه توسعه‌ای به کیفیت زندگی هم الزاما منجر می‌شود؟ به همین دلیل برای اینکه ما در شیراز از فضاهای موجود استفاده کنیم باید کیفیت خیابان‌ها، پارک‌ها و میادین به لحاظ طراحی و اجرا را تعالی ببخشیم.
او تصریح کرد: برخلاف تصور برخی از افراد اما پشت این پروژه‌ها ایده تعالی بخشی و کیفیت بخشی به فضاهای عمومی شهر وجود دارد.
شهردار شیراز همچنین با اشاره به پروژه پیاده راه سلامت استاد شجریان با سه کیلومتر مسیر پیاده روی، گفت: طراحی این پروژه در فاز یک و دو حدود یک سال و نیم به طول انجامید.
اسکندرپور با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب مدیریت شهری در دوره فعلی اعتماد به جوانان بود، خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای این پروژه نیز حاصل کار سه جوان است.
شهردار شیراز گفت: طراحان پیاده راه سلامت استاد شجریان معتقدند که با اجرای کامل و نورپردازی پیاده راه، پروژه حتما جایزه بین‌المللی را به خود اختصاص می‌دهد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18069

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.