• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

مصوبات یکصد و ‌هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز

  • کد خبر : 18064
  • 23 فروردین 1400 - 6:34
مصوبات یکصد و ‌هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز
یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی عادی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

در نخستین دستور کار جلسه علنی این شورا که یکشنبه ۲۲ فروردین‌ماه برگزار شد، طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره به‌کارگیری نیروهای شرکتی شهرداری شیراز بررسی شد؛ این طرح با یک ماده‌ واحده به تصویب رسید که بر اساس آن، شهرداری شیراز مکلف است همه نیروهای شرکتی شاغل در این مجموعه را، معادل یک هزار و ۶۰۰ نفر، ظرف مدت سه ماه به‌کار گیرد.
در دستور کار دوم این جلسه شورا، لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز درباره تعیین جوایز جشنواره شهروند برگزیده به تصویب رسید که بر اساس آن، مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از ردیف اعتباری رویدادها و برنامه‌های فرهنگی از محل بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ اختصاص می‌یابد؛ بدین‌ترتیب مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به سه نفر شهروند برگزیده فعال و مشارکت‌جو، هر نفر مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و مبلغ یک‌میلیارد ریال به ۱۰ نفر شهروند شایسته تقدیر، هر نفر یکصد میلیون ریال اهدا خواهد شد.
شوراییان در دستور کار سوم این جلسه لایحه شهرداری شیراز را درباره طرح جامع فضای سبز شهری بررسی کردند که در نتیجه این بررسی‌ها موضوع به کمیسیون تلفیق شورا ارسال شد.
در ادامه، طرح کمیسیون تلفیق شورا درباره سند راهبردی ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در شهرداری شیراز در دستور کار قرار گرفت و با یک ماده واحده به تصویب رسید که بر اساس آن،‌ سند یادشده در قالب یک مقدمه و هفت ماده مصوب شد.
همچنین، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز طرح کمیسیون تلفیق شورا را درباره پرداخت فوق‌العاده عمران شهردار شیراز مربوط به تفریغ بودجه سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ تصویب کردند.
بر این اساس، با پرداخت فوق‌العاده عمران شهردار شیراز به میزان دو برابر حقوق موضوع ماده یک آیین‌نامه حقوق و مزایای شهرداران، به‌صورت علی‌الحساب در سال‌های یادشده موافقت شد.
در دستور کار بعدی این جلسه، لایحه شهرداری شیراز درباره مساعدت مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز با یک ماده‌واحده از محل بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز به تصویب رسید.
در ادامه طرح جمعی از اعضای شورا، درباره الزام شهرداری شیراز به خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی که از کمیسیون‌های عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شده بود، به تصویب رسید؛
بر این اساس، شهرداری مکلف است ضمن رعایت ضوابط و مقررات قانونی و آیین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران تسری یافته به سایر کلانشهرها، تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی از محل بودجه سال ۱۴۰۰  شهرداری و سایر تسهیلات پیش‌بینی‌شده در بودجه سالانه کشوری، باهدف توسعه سیستم حمل‌و‌نقل عمومی کلانشهر شیراز تامین کند؛ همچنین شهرداری مکلف است آیین‌نامه نحوه واگذاری یا خرید خدمت اتوبوس‌های یادشده را در مدت دو ماه از تاریخ مصوبه به تصویب شورای اسلامی شهر برساند.
در دستور کار هشتم این جلسه از شورا، طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا، درباره پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به هریک از ائمه جمعه گویم و گلستان بابت ودیعه ترهین منزل، به تصویب رسید؛ بر اساس ماده‌واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود به‌منظور رهن دو باب منزل برای سکونت هریک از ائمه جمعه گویم و گلستان مجموعاً تا سقف یک‌میلیارد ریال اقدام کند.
دستور کار بعدی این شورا به طرح جمعی از اعضای شورا، درباره اصلاح مصوبه قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری اختصاص یافت که در نتیجه بحث و بررسی‌ها مقرر شد موضوع به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ارسال شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18064

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.