• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ شیراز:

عملیات سازندگی در محور شمال غربی شیراز در زمینه های متنوعی دنبال می شود

  • کد خبر : 18055
  • 23 فروردین 1400 - 6:19
عملیات سازندگی در محور شمال غربی شیراز در زمینه های متنوعی دنبال می شود
سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ شیراز گفت: عملیات سازندگی در محور شمال غربی شیراز در زمینه های متنوعی دنبال می شود.

مهندس حسام منصوری مطلق با تشریح برخی از اقدامات انجام شده در این محدوده  به بهره برداری می رسند خاطر نشان کرد: تداوم عملیات اجرایی آسفالت، احداث پارک ها و تقویت فضاهای سبز شهری، احداث پل ها و مسیرها دوچرخه سواری، پروژه های نورپردازی و طراحی المان های شهری از جمله برنامه هایی است که در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ شیراز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام مسئول درباره رونق نهضت آسفالت شهرداری شیراز در محدوده منطقه ۱۰ اظهار داشت: اجرای نهضت آسفالت طی ۶ ماهه اول سال در سطح کلیه مناطق شهرداری با اختصاص بودجه مشخص و با تاکید بر اجرای عملیات در فصول گرم بصورت گسترده در دستور کار همه مناطق شهرداری قرار گرفت.
سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ شیراز در ادامه اظهار داشت: با اتمام قراردادهای آسفالت ، عملیات آسفالت در محدوده منطقه ۱۰ با توجه به گستردگی  منطقه و نیاز به آسفالت گذرهای خاکی مجددا در دستور کار قرار گرفت و برآورد آسفالت با مبلغ تقریبی ۵ میلیارد تومان تهیه و مراحل تخصیص بودجه طی شد.
منصوری مطلق افزود: با توجه به اختصاص بودجه مراحل انعقاد قرارداد جدید آسفالت در اسرع وقت طی خواهد شد و شاهد تحولات عظیمی در سطح منطقه خواهیم بود. قابل ذکر است کل مساحت آسفالت اجرا شده در سطح منطقه ۱۰ در سال ۹۹ برابر با ۴۴۰ هزار مترمربع است.
 در بخش دیگری از سخنانش به گفته های مدیران ارشد شهرداری شیراز اشاره کرد و افزود: به گفته مهندس اسکندرپور، شهردار کلانشهر شیراز ؛ منطقه ۱۰ در حوزه عملکرد عمرانی به ویژه در بازه زمانی اخیر نمره قابل قبولی گرفته و نسبت به بقیه مناطق عملکرد بهتری داشته است که نمونه بارز آن اجرای پروژه های متعدد بصورت مستمر در سطح منطقه است . چهار پروژه از جمله دو پارک در مقیاس  ۴هکتار(پارک دلتای نهراعظم فاز یک) و پارک شهرک بازنشستگان ارتش در مقیاس یک  هکتار ، خیابان شهید مردانی با مساحتی حدود ده هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت و پیاده روسازی و همچنین کندرو ضلع شمالی بولوار دکتر حسابی با مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع آماده افتتاح است.
وی در ادامه افزود: هچنین پارک ۷/۸ هکتاری وحدت ( پیشرفت ۵۰ درصدی) در آبانماه شروع و با قدرت در حال اجرا است. عملیات احداث ۶ پارک محله ای در آذرماه شروع شده و بصورت مستمر در حال انجام است. بولوار جمهوری گویم، ۲۰ متری فرمانداری، لوپ ترافیکی آرین، پیاده راه و پیست دوچرخه ضلع جنوبی بولوار دکتر حسابی حدفاصل پل جهاد تا شهرک گلدشت محمدی در آذر ماه شروع شده و با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد در حال اجراست. در همین راستا زیرسازی و آماده سازی کوچه های سطح محلات از جمله شهرک قصر قمشه،شهرک بهشتی نیز در حال انجام است.
سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ شیراز با اشاره به این که ساخت و سازهای هوشمند و مفید از مبانی اصلی پروژه های انسان محور ارزیابی می شوند افزود: پل شماره یک انجیره با پیشرفت ۸۵ درصدی خرداد ماه افتتاح خواهد شد . همچنین پیست دوچرخه و پیاده راه حدفاصل پارک کوهنورد و پارک وحدت در حال اجرا است. این موارد علیرغم مشکلات مالی با پیگیری شبانه روزی شهردار منطقه و خدمتگزاران مردم در معاونت های عمرانی و  مالی و خدمات شهری تحقق یافته و انشااله با همدلی و همکاری و مساعدت همشهریان عزیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: پروژه های ذکر شده در راستای انسان محوری و توجه بیشتر به پیاده و دوچرخه سواری ، گفتمان انسانها و گردهمایی انسانها، بالا بردن سرانه فضای سبز و ارتقای محله ها، رفع مشکلات زیرساختی طراحی و در حال اجرا میباشند.
منصوری مطلق در بخش دیگری از سخنانش به آماده سازی منطقه ۱۰ شهرداری شیراز برای نوروز ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در راستای استقبال از نوروز و بهار چشم نواز شیراز واحد فضای سبز منطقه ده اقدام به بهسازی فضای سبز بلوار ها، بوستان ها و ورودی شهرک ها نمود. کاشت ۱۰۰۰۰ مترمربع انواع گلهای فصلی، ۷۰۰۰ متر مربع انواع گیاهان پوششی و دایمی، ۵۰۰۰ متر مربع گلهای دایمی، ۱۰۰۰۰ اصله درخت و درختچه و ۵۰۰۰ متر مربع چمن از جمله اقداماتی است که برای زیباسازی محور شمال غربی شیراز و شهرک های تابعه انجام شد.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت المان ها در طراحی نوین مبلمان شهری اظهار داشت: المان نوروزی (پل جهاد)، المان بالن (پل جهاد)،تلفن المان درخت (پل جهاد)، المان برگ (بزرگراه محلاتی)، المان نور( پارک انتظار)، المان انار (سرپورشید)، المان حلقه (بلوار افرینش)، المان بوته گل(بلوار افرینش)، المان هفت سین(ورودی منطقه)،١٨ عدد گلدان گل در سطح منطقه، رنگ امیزی تک لبه ها (١۵٠٠ متر چپگرد صدرا) و (٧٠٠٠ متر سطح منطقه) و جانمایی و قراردادن ١٨ عدد گلدان طرح هندسی و گلکاری در سطح منطقه به مناسبت نوروز گوشه ای اقداماتی است که مدیریت شهری در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ شیراز در هفته های اخیر به انجام رسانده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18055

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.