• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
به گزارش خبرگزاری ایکنا؛

شناسایی یک خبرنگار شهید استان فارس بعد از ۳۰ سال

  • کد خبر : 18041
  • 30 فروردین 1400 - 10:30
شناسایی یک خبرنگار شهید استان فارس بعد از ۳۰ سال
پژوهش‌های رحیم میرعظیم، یكی از خبرنگاران شیراز باعث شناسایی یکی از خبرنگاران شهید استان فارس بعد از ۳۰ سال شد.

رحیم میرعظیم، نویسنده مجموعه «کتاب‌های روایت ماندگار» در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از شناسایی یکی خبرنگاران شهید استان فارس بعد از ۳۰ سال خبر داد و گفت: با تحقیق و پژوهش‌هایی که برای نوشتن کتاب نیک‌بخت در سال ۹۸ داشتم به موضوع جالبی در مورد شهید مورد نظر دست پیدا کردم.

وی افزود: در این پژوهش‌های مشخص شد که شهید عزیزالله نیکوبخت که کتاب نیک‌بخت به خاطراتی از زندگی وی می‌پردازد قبل از ورود به سپاه پاسداران و اعزام به جبهه‌های جنگ به فعالیت خبرنگاری نیز مشغول بوده است.

میرعظیم بیان کرد: در طی بیش از یکسال گذشته این موضوع پیگیری شد و در نهایت روزنامه خبرجنوب از روزنامه‌های مطرح جنوب کشور بر این موضوع مهر تأیید زد.

این نویسنده ادامه داد: این روزنامه در ویژه‌نامه چهل سالگی خود صفحه‌ای را به یاد کرد از شهید عزیزالله نیکوبخت خبرنگار خبر جنوب با این عنوان اختصاص داد: «شهیدی که قلم وانهاد تا تفنگ به دست گیرد».

وی یادآور شد: شهید نیکوبخت در سال ۱۳۳۵ در ابرکوه به دنیا آمد و در ۲۷ شهریور سال ۶۰ در منطقه دهلاویه به شهادت رسید و هنوز هم مادراین سردار شهید، او را در میان پیکرهای شهدای جاویدالاثر جست‌وجو می‌کند.

در ادامه این نوشتار خاطره‌ای از کتاب نیک بخت با عنوان خبرنگار را مرور می‌کنیم.

«من و عزیز، دوازده متری آقاباباخانی و شش متری حاج خیرالله، داخل دو اتاق طبقهٔ بالای خانه پدری من با خانواده زندگی می‌کردیم. اوایل انقلاب بود. آن روز جمعه جز من هیچ کس خانه نبود. صدای در زدن که بلند شد، خودم را پشت در رساندم. در را باز کردم، عزیز بود. دفتر همیشگی هم داخل دستش بود. از نماز جمعه شیراز برمی‌گشت.

عرق از سر و رویش می‌ریخت. سلام و علیک کردیم و وارد شد. باهم به طبقهٔ بالا رفتیم. تعارفش کردم، وارد شد. مثل خودش که در پذیرایی بی‌تکلف بود، یک قاچ هندوانهٔ خنک داخل یخچال را جلویش گذاشتم. جلوی در باز یخچال ایستاد تا کمی خنک شود. هندوانه را خورد. گوشه‌ای نشست و شروع به پاک‌نویس صحبت‌های آقای دستغیب کرد. می‌خواست هر چه زودتر آن را به روزنامه بفرستد».

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18041

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.