• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز:

سال گذشته روزانه ۷ هزار تن پسماند ساختمانی در شیراز دفع شده است

  • کد خبر : 18010
  • 28 فروردین 1400 - 5:24
سال گذشته روزانه ۷ هزار تن پسماند ساختمانی در شیراز دفع شده است
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: در سال گذشته در این کلانشهر روزانه بیش از ۷۰۰۰ تن پسماند عمرانی و ساختمانی به سایت دفع این پسماندها منتقل شده است.

روح‌الله خوشبخت بیان کرد: پسماندهای عمرانی و ساختمانی بخش عمده پسماندهای عادی است که در شهرها تولید می‌شود و مدیریت این پسماندها نیاز به همکاری واحدهای مختلف شهرداری، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها و شهروندان دارد.
خوشبخت گفت: برای مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی از مبدأ تولید ابتدا مالکان ماشین آلات حفاری نظیر بیل مکانیکی که در عملیات حفاری و خاکبرداری‌ها فعال هستند تحت عنوان پیمانکاران مجاز حفار و خاکبردار ساماندهی شدند و در همین راستا انواع خودورهای حمل پسماندهای عمرانی و ساختمانی نیز شناسایی و ساماندهی شدند.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز افزود: شهروندان و شرکت‌هایی که قصد فعالیت‌های ساخت و ساز و عمرانی دارند باید از ماشین آلات پیمانکاران مجاز سطح شهر استفاده کنند یا برای خودروها و ماشین آلات خود مجوز دریافت نمایند، همچنین شهروندان می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۳۸۶۲۶۲ و یا از طریق سامانه شهروند – پیمانکار به نشانی cw.shiraz.ir مخزن ذخیره پسماند ساختمانی را درخواست کنند تا از ریختن این پسماندها در کوچه و معبر جلوگیری شود.
خوشبخت ادامه داد: در چند مدت اخیر برای مدیریت بهتر پسماندهای عمرانی و ساختمانی و با هدف جلوگیری از تخلیه غیر مجاز این پسماندها و نظافت و زیبایی منظر شهری، مالکان ماشین آلات حفار نظیر لودر، مینی لودر و بابکت نیز تحت عنوان پیمانکاران مجاز حفار و خاکبردار ساماندهی شدند و شهروندان و پیمانکارانی که قصد اجرای عملیات حفاری و خاکبرداری با این ماشین آلات را دارند باید با افراد دارای مجوز قرارداد منعقد کنند.
این مقام مسئول از شهروندان و پیمانکاران، شرکت‌ها و سایر کسانی که در زمینه فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی فعالیت می‌کنند تقاضا کرد با اخذ مجوزهای لازم قبل از فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی، همکاری لازم را با این سازمان در مدیریت پسماندهای ساختمانی با هدف عدم تخلیه غیر مجاز پسماندها و نظافت و زیبایی شهر داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18010

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.