• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11
سرپرست شهرداری منطقه ده شیراز خبر داد

اجرای طرح‌هایی ویژه برای بهسازی و زیباسازی ورودی غرب شیراز

  • کد خبر : 18000
  • 29 فروردین 1400 - 5:17
اجرای طرح‌هایی ویژه برای بهسازی و زیباسازی ورودی غرب شیراز
سرپرست شهرداری منطقه ده شیراز خبر داد: به منظور بهسازی، ساماندهی و زیباسازی شهر شیراز از ورودی منطقه غرب شیراز، طرح‌هایی همچون فضای سبز، گل‌کاری و نصب المان‌های مختلف انجام می شود.

حسام منصوری مطلق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: شهرداری شیراز در سال ۱۳۹۹و به طور ویژه به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ با بهسازی و ساماندهی ورودی شیراز، طرحهای ویژه ای را تعریف و اجرا نمود.
وی ادامه داد: در خصوص پروژه های بهسازی و ساماندهی ورودی شهر شیراز می توان به ساماندهی ضلع شمالی محور گویم با هزینه کرد ۵۵ میلیارد ریال، پروژه زیباسازی ضلع جنوبی محور دکتر حسابی از پل جهاد تا زیرگذر میلاد به طول سه کیلومتر و مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اشاره کرد.
شهردار منطقه ۱۰ شهرداری شیراز پیرامون سایر فعالیت های صورت گرفته این منطقه از شهرداری برای بهسازی و زیباسازی شهر بیان کرد: تکمیل ادامه پارک انتظار در ضلع جنوبی محور شیراز به سپیدان از پل جهاد تا ورودی شهرک گلستان و فضای سبز محور اصلی به ویژه بلوار دکتر حسابی از زیرگذر میلاد تا ورودی اول صدرا رفوژ وسط انجام شده و باغچه های حاشیه محور پیش از ایام عید نوروز ۱۴۰۰ صورت گرفته است.
وی در ادامه به موضوع المان های شهری پرداخت و گفت: در گیرودار زندگی پر دغدغه امروز، در ازدحام این همه بتن و آهن و سیمان، خیابان و اتومبیل و ازدحام که بی‌ وقفه بر ما و زندگی و روحیاتمان تاثیر می‌گذارند، چاره‌ای جز تلطیف فضای زندگی جمعی و دستاویز قرار دادن هنر برای کمی دلپذیر‌ شدن محیط زندگی اجتماعی به خصوص در کلانشهرها نیست.
این مسئول افزود: مجسمه‌ ها و المان های شهری نه تنها به غنای بصری شهر و فضای زیست اجتماعی ما کمک می ‌کنند، بلکه به عنوان نمادها و نشانه‌ هایی از فرهنگ و هویت جمعی ما قابل استناد هستند و از این بابت است که باید رویکردی تازه ‌تر و جدی ‌تر به آنها داشت.
منصوری مطلق با بیان اینکه مجسمه ‌ها و المان های شهری که قبل از هر چیز به ایجاد تنوع در فضای بصری شهرها کمک می‌کنند باید حائز ویژگی‌هایی خاص و متناسب باشند، تصریح کرد: به همین منظور ساخت و نصب المان شهری نور در داخل پارک انتظار، المان تیوپ رنگ در پل جهاد، المان انار در ورودی میدان خورشید و المان درخت در پل جهاد به سمت گلستان انجام شده که همگی بر محور اصلی بوده اند.
وی با اشاره به اینکه برآورد ما از بهسازی و زیباسازی شهر در منطقه ۱۰ قابل قبول می باشد، گفت: جهت حل مشکل ترافیک گویم پیشنهاداتی در شورای شهر همچون روگذر یا زیرگذر در دست بررسی می باشد که پس از آن درخصوص یک المان خاص و ویژه در ورود اصلی گویم اقدام خواهیم کرد.
به گفته شهردار منطقه ۱۰ شهرداری شیراز بودجه این المان برای ورودی از سمت گویم در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شده است و برنامه های شهرداری برای زیباسازی و ساماندهی این منطقه از شیراز ادامه خواهد داشت.
 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18000

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.