• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
با حضور جانشین استاندار فارس در ستاد کرونا؛

طرح تشدید نظارت و بازرسی از اصناف و ادارات شیراز وارد فاز جدیدی شد

  • کد خبر : 17986
  • 22 فروردین 1400 - 20:20
طرح تشدید نظارت و بازرسی از اصناف و ادارات شیراز وارد فاز جدیدی شد
جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز از آغاز طرح تشدید نظارت بر مشاغل چهارگانه و بازرسی از اصناف و ادارات شهرستان شیراز خبر داد و افزود: این طرح ویژه با حضور جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونا و مشارکت ۴۰ تیم نظارتی از امروز بیست و دوم فروردین ماه آغاز و تا عبور از موج چهارم اپیدمی کرونا ادامه خواهد داشت.

به گزارش سحاب پرس به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز، عبدالرسول حقیقی با تاکید بر اینکه آمار بستری و فوتی های ناشی از کرونا در این شهرستان رو به افزایش است و در صورت ادامه این روند با بحران جدی مواجه خواهیم بود، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و مصوبات ستاد ملی کرونا برای شهر های با رنگ بندی قرمز ناگزیر به اعمال محدودیت های سخت گیرانه تر شده ایم.
معاون فرماندار شیراز یادآور شد: نظارت و بازرسی از فعالیت اصناف و ادارات در مناطق یازده گانه شیراز و سه منطقه صدرا، بخش مرکزی و بخش ارژن همزمان صورت می گیرد.
به گفته وی؛ نظارت و بازرسی از مشاغل گروه یک به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عهده اکیپ های سیار مراکز بهداشت شهرستان شیراز بوده و کنترل مشاغل گروه های دیگر به منظور تعطیلی کامل به گروه های بازرسی اتحادیه های اصناف واگذار و محول شده است.  
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز با اشاره به اینکه از ابتدای موج چهارم کرونا از هفدهم تا بیستم فروردین ماه بیش از ۳۴۸۸ مورد نظارت و بازرسی از اصناف و ادارات این شهرستان انجام گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم با تشدید این اقدامات از امروز شاهد افزایش رعایت نکات بهداشتی و کاهش آمار ابتلا به این بیماری در سطح شهرستان شیراز باشیم.
این مقام مسئول اعلام کرد: با توجه به الزامات قانونی در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در مدت مذکور بیش از ۱۸۱۶ مورد تذکرات کتبی و شفاهی برای واحد های صنفی و نهاد ها صادر شده است و ۵۹ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی پلمپ و از فعالیت آنها تا پایان محدودیت ها جلوگیری شده است.
حقیقی ضمن تقدیر از تمامی اصنافی که در اجرای محدودیت های کسب و کار، همکاری داشته و سختی ها را برای حفظ سلامت جامعه پذیرا بوده اند، بیان کرد: اطلاع رسانی های ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز به منزله اخطار و اعلام عمومی تلقی میشود و تمامی صنوف گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴ ملزم به تعطیلی کامل هستند و از این رو با متخلفین برخورد خواهد شد.
جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز به دیگر اقدامات برنامه ریزی شده نیز اشاره کرد و افزود: بازرسی از منطقه گردشگری قلات به منظور رعایت مسائل بهداشتی در دستور کار تیم های نظارت و بازرسی و نیروی انتظامی قرار دارد؛ همچنین جلوگیری از فعالیت دستفروشان حاشیه معابر به طور جدی به وسیله شهرداری و پلیس راهور دنبال و با متخلفین برخورد می شود؛
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز با بیان اینکه فعالیت تمامی امکان ورزشی به ویژه باشگاه ها ممنوع است، اظهار کرد: جلوگیری از فعالیت بازارچه های هفتگی و خصوصا جمعه بازار منطقه ظفر آباد در دستور کار شهرداری و نیروی انتظامی است و تمامی بوستان ها تعطیل و روشنایی شبانه این اماکن قطع شده است.

نظارت و بازرسی ها هیچگاه تعطیل نبوده است

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت کرونا در حاشیه بازدید از آغاز طرح تشدید نظارت بر مشاغل چهارگانه و بازرسی از اصناف و ادارات شهرستان شیراز تاکید کرد: نظارت و بازرسی ها تعطیل بردار نیست و در حال حاضر ۳۵۰ اکیپ نظارتی در تمامی شهرستان های استان فارس فعال هستند.
عبدالرضا قاسم پور با تاکید بر اینکه برای مهار موج سهمگین همه گیری کرونا هیچ راهی جز اعمال و تشدید محدودیت ها نیست، اظهار کرد: آمار های ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان فارس با شیب تند در حال افزایش است به نحوی که آمار بستری ها روزانه به ۳۵۰ نفر رسیده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ابراز کرد: مراجعات سرپایی به مراکز مرجع کرونا به ۳ هزار نفر در روز رسیده است، از این رو برای سلامت عموم مردم جامعه، سخت گیری ها در چهار چوب ضوابط و مقررات ستاد ملی و استانی کرونا شدت یافته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه اصناف در طول دوران شیوع کرونا از ابتدا تا کنون همکاری خوبی با ستاد مدیریت کرونا داشته اند افزود: تمام تلاش ها بر این بوده است تا تولید به طور مستمر ادامه یابد و کارها متوقف نشود همچنین سعی کردیم با برنامه ریزی های انجام شده، اصناف در ایام نوروز تعطیل نشوند از این رو در حال حاضر انتظار همکاری از مشاغل گروه های اعلام شده را داریم.
به گفته وی؛ از ابتدای همه گیری کرونا در استان فارس بیش از ۸۷۰۰ واحد صنفی متخلف در این استان پلمپ و اعمال قانون شده اند که به مدت ۱۵ روز تعطیل بوده اند؛ همچنین ۳۷۴ هزار خودرو متخلف مشمول جریمه شده اند؛ این تخلفات شامل ممنوعیت تردد شبانه و ممنوعیت ورود و خروج از_به شهر های نارنجی و قرمز بوده است.
جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت کرونا با یادآوری اینکه فعالیت مترو در شهر شیراز متوقف و خدمات رسانی اتوبوس های درون شهری در تمام استان تعطیل است، افزود: به منظور حمایت از اقشار ضعیف در شهرک های اطراف شهر شیراز، خطوط خدمات رسانی اتوبوس در این مناطق به طور محدود فعال است.
قاسم پور خاطرنشان کرد: امیدواریم با وحدت و همدلی بتوانیم آمارهای ابتلا را کاهش دهیم و شاهد تغییر رنگ بندی ها در سراسر استان باشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17986

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.