• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
رئیس جهاددانشگاهی فارس در جلسه رونمایی از استریل کننده خودپردازها:

ساخت سیستم استریل کننده خودپردازها گام عملی برای تحقق جهش تولید است

  • کد خبر : 1787
  • 27 فروردین 1399 - 20:06
ساخت سیستم استریل کننده خودپردازها گام عملی برای تحقق جهش تولید است
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس تولید دستگاه ضدعفونی سیستم‌های الکترونیکی توسط یکی از تیم‌های منش این نهاد انقلابی را گامی عملی در مسیر تحقق جهش تولید، در فضای کنونی که جهان به واسطه شیوع کروناویروس در رکود اقتصادی بسر می‌برد، دانست.

دکتر مظاهر بابایی در جلسه رونمایی از سیستم ضدعفونی کننده دستگاه‌های ای تی ام و در حضور استاندار فارس گفت: جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس، اقداماتی را در دستور کار قرار داده و به فراخور امکانات و شرایط موجود، گام‌هایی را برداشته است.

بابایی با اشاره به اقدامات مختلفی که توسط واحدهای استانی جهاددانشگاهی در سراسر کشور اجرایی شده و به ثمر نشسته است، گفت: در استان فارس و با تلاش یکی از تیم‌های تخصصی مجموعه نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی، طراحی سیستم ضدعفونی کننده دستگاه‌های ای تی ام، به نتیجه رسید و نمونه اولیه این دستگاه تولید شد.

او با اشاره به خصوصیت‌های این دستگاه تخصصی، خاطرنشان کرد: این دستگاه که با موفقیت تست شده، سیستمی الکترومکانیکی محسوب می‌شود که قابلیت ارتقاء و مناسب سازی برای استفاده در مکان‌های مختلف نظیر جایگاه‌های عرضه سوخت، ورودی‌های سازمان‌ها و ادارات و … را نیز دارد.

بابایی با بیان اینکه امکان تولید انبوه این دستگاه با همکاری یکی از واحدهای تولیدی خوشنام استان فارس، بسترسازی شده است، گفت: برای شروع تولید صنعتی قطعا نیازمند حمایت کامل استانداری و همراهی سازمان‌ها، نهادها و دوایر دولتی، نیمه دولتی و خصوصی هستیم.

او با یادآوری اینکه دستگاه ضدعفونی تولید شده توسط یک گروه چهار نفره از متخصصان حوزه برق و الکترونیک و با کمترین هزینه ممکن و در شرایطی که دشواری‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه وجود دارد و شرایط شیوع کروناویروس هم بر مشکلات موجود افزوده، طراحی و نمونه اولیه آن ساخته شده است، گفت: با توجه به تست موفق این دستگاه، در صورت حمایت نهادها و سازمان‌های مختلف نظیر بانک‌ها یا دارندگان جایگاه‌های سوخت و اماکنی مانند نیروگاه‌ها و کارخانه‌های دارای سیستم‌های الکترونیکی، امکان تولید صنعتی و انبوه آن وجود دارد.

بابایی با بیان اینکه نیاز به این نمونه دستگاه‌های ضدعفونی کننده، یک نیاز مقطعی نیست و در شرایط و زمان‌های مختلف، چنین دستگاه‌هایی کاربرد دارد، گفت: دستگاه ضدعفونی کننده‌ای که قابلیت استفاده در محیط‌های مختلف را دارا باشد، در کارخانه‌های تولید موادغذایی و صنایعی که باید تولیدات استریل داشته باشند و در محیط‌هایی که سیستم‌های حساس الکترونیکی وجود دارد، کارآیی مداوم خواهد داشت.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس در ادامه از طراحی برای ساخت دستگاه ضدعفونی کننده اشیاء و محیط توسط دیگر تیم‌های تخصصی منش تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: امکان نهایی کردن مراحل تولید اولیه و انجام تست و نهایی کردن کار برای ورود به مرحله تولید صنعتی و  انبوه این دستگاه‌ها وجود دارد.

بابایی همچنین برای استفاده از ظرفیت واحدهای مختلف جهاددانشگاهی سراسر کشور برای تامین نیازهای مختلف جامعه در راستای تحقق جهش تولید اعلام آمادگی کرد و گفت: یکی از واحدهای جهاددانشگاهی نیز موفق به ساخت دستگاه ازن ساز ویژه ضدعفونی مراکز درمانی، بیمارستانی و صنعتی شده است.

سامانه جامع پساکرونا

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس یکی دیگر از اقدامات اجرایی شده در این نهاد را، طراحی سامانه جامع پساکرونا اعلام و خاطرنشان کرد: این طرح یک سامانه کشوری بوده و اکنون فعال است.

وی با بیان اینکه سامانه یاد شده قابلیت استفاده در ایام کنونی را هم دارد، گفت: در این سامانه، امکان پوشش تمام صنوف دارای مجوز در همه بخش‌ها برای عرضه محصولات و تولیدات و خدمات در فروشگاه مجازی را دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس تاکید کرد که در آینده می‌توان امکان نظارت بر روند عرضه و تقاضای کالا و خدمات و همچنین اعمال قوانین مالیاتی و … را نیز در این سامانه پیش بینی و اضافه کرد.

بابایی با اشاره به نامگذاری سال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، اقدامات اجرایی شده توسط واحدهای مختلف جهاددانشگاهی در کشور را گام‌هایی عملی برای تحقق منویات رهبری دانست.

براساس این گزارش، دستگاه طراحی شده توسط تیم تخصص منش تحت پوشش جهاددانشگاهی، یک دستگاه الکترومکانیکی است که هنگام ورود استفاده کننده به جایگاه ای تی ام، به واسطه وجود صفحات خازنی حساس، برای چند ثانیه صفحه کلید و مانیتور را ضدعفونی می‌کند.

این سیستم که به گفته رئیس جهاددانشگاهی فارس، مرحله تست را با موفقیت طی کرده، دارای ویژگی‌هایی است که آن را نسبت به نمونه‌های مشابه، برتری می‌بخشد؛ الکترومکانیکی بودن، صرفه جویی در مواد ضدعفونی کننده، آسیب بسیار کمتر به سیستم‌های الکترونیکی خودپرداز، استریل کامل سیستم و هزینه ساخت پائین، …. بخشی از ویژگی‌های این سیستم محسوب می‌شود.

بابایی ابراز امیدواری کرد که با همراهی مجموعه استانداری فارس و حمایت بانک‌ها و دیگر بخش‌هایی که امکان استفاده از سیستم ضدعفونی کننده طراحی و ساخته شده جهاددانشگاهی را دارند، همچنین کمک و حمایت خیرین، زمینه برای تولید انبوه و استفاده از این سیستم در تمام خودپردازهای سراسر استان فراهم شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1787

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.