• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
​در محدوده شهرداری منطقه ۹ شیراز

المان یادمان شهدای غواص و المان تپه نورالشهدا رونمایی شد

  • کد خبر : 17626
  • 25 اسفند 1399 - 13:25
المان یادمان شهدای غواص و المان تپه نورالشهدا رونمایی شد
قائم مقام شهردار شیراز گفت: نامگذاری ۲۲ اسفند به نام شهدا و رونمایی از دو یادمان شهدا در آستانه سال جدید و مصادف با اعیاد شعبانیه، تجدید میثاقی با شهدای گرانقدر و آرمان‌های امام راحل است.

آرش فرج‌زاده در آیین رونمایی از المان تپه نورالشهدا واقع در میانرود  ضمن تقدیر از زمینه‌چینی و پیگیری شورای شهر در این  باره اظهار داشت: اراده محکم شورا و شهرداری در اجرای پروژه‌های متعدد در ماه‌های اخیر نشانگر عزم راسخ مسئولین به ویژه مدیران امور شهری برای خدمتگزاری به مردم در ابتدای دهه پنجم انقلاب است.
قائم مقام شهردار شیراز در ادامه با اشاره به مختصات و ویژگی‌های منطقه ۹ گفت: متاسفانه با عدم رسیدگی به وضعیت حاشیه وحریم این منطقه در چند دهه اخیر، بار اجتماعی سنگینی از حاشیه‌نشینی‌ها بر دوش این منطقه قرار گرفته و در اغتشاشات سال گذشته نیز شاهد خسارات فراوانی به این منطقه بودیم.
فرج‌زاده با اشاره به جدیت شهرداری در انجام امور و همچنین نظارت و دقت شورای شهر در خصوص رفع و رجوع مسائل مختلف شهری گفت: شرایط کرونایی و تحریم‌ها دشواری‌های فراوانی به ما تحمیل کرد اما با توکل بر خدا و اراده جدی مسئولان، خدمت‌رسانی لحظه‌ای متوقف نشد و اکنون می‌بینیم که پیمانکاران و کارگران شهرداری در ایام عید هم مشغول کارند.
فرزاد میرزایی شهردار منطقه ۹ نیز در رونمایی از المان والفجر(شهدای غواص عملیات والفجر۸) و المان تپه نور الشهدا(یادمان شهدای گمنام)گفت: احداث یادمان‌های مفهومی محور برنامه‌های شهرداری بوده و در این باره المان شهدای غواص که هم اکنون در میدان والفجر نصب شد تداعی‌گرشهدای غواص عملیات والفجر هشت در ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ است که رشادت‌های آنها بر هیچ کس پوشیده نیست.
به گفته وی گرامی‌داشت یاد و نام  خاطره شهدای دفاع مقدس جزء رسالت‌های شهرداری است و  در این باره امروز و در ابتدا در میدان والفجر شیراز تندیسی با ارتفاع ۸٫۵ متر نصب کردیم که از محور آسفالت حدود ۱۰ متر ارتفاع دارد و بلندترین المان شهر شیراز خواهد بود و یادآور نام شهدایی خواهد بود که مردانه با دشمن بعصی جنگیدند و در روزهای آتی برروی پرچم نصب شده نیز سوره فجر را به صورت نوشته می آوریم که یادمانی به تمام مفهوم شود.
میرزایی درباره نصب المان شهدای گمنام در تپه نورالشهدا نیز گفت: دوتن از شهدای گمنام در سال ۹۶ در این محل به خاک سپرده شدند و شهردار شیراز دستور داد یادمانی در خور شهدای گمنام ایجاد شود و شورا نیز درخواست شهرداری را لحاظ کرد.
شهردار منطقه ۹ شیراز در ادامه با اشاره به اینکه ارتفاع یادمان شهدای گمنام نیز ۷ متر است و ۱۲۵۰۰ متر مربع از محوطه طراحی شده و ۹ میلیارد نیز برای آن هزینه آن شده اظهار داشت برای برنامه‌های امروز ۲۰ نفر از خانواده شهدا را دعوت کردیم و تصاویر شهدا نیز در این دو یادمان نصب می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس نیز دیگر سخنران این مراسم بود و وی نیز ضمن تحسین این اقدام شهرداری و شورای شهر از کلیه مسوولینی که در این امر سهیم بودند تشکر کرد و گفت: شهرداری شیراز در این منطقه محروم اقدامات متعددی انجام داده است.
محمد صادق محرابی که امام جماعت مسجد منطقه ۹ نیز هست از  رئیس شورای شهر شیراز خواست در هیات امنای مسجد این محل عضو شود تا اقدامات فرهنگی این منطقه بهتر پیگیری شود.
وی در پایان گفت: هرجا مسجد احیا شود و شهدا قدر دانسته شوند آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد و ارزشها احیا می‌شوند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17626

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.