• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

10
رییس شورای اسلامی شهر شیراز:

افتتاح پروژه ها در شرایط کنونی قابل تقدیر است

  • کد خبر : 17603
  • 21 اسفند 1399 - 13:15
افتتاح پروژه ها در شرایط کنونی قابل تقدیر است
رییس شورای اسلامی شهر شیراز در مراسم افتتاح پل دکتر خدادوست گفت: در سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های گوناگون بودیم و می‌دانیم که این مهم حاصل پیمودن مسیری دشوار بود. امروزه شهرداری با چالش های اقتصادی زیادی برای پیشبرد پروژه های عمرانی روبرو است و به سرانجام رساندن آنها در شرایط کنونی شایسته تقدیر است.

سید عبدالرزاق موسوی تامین منابع مالی در شرایط کنونی را کار بسیار سخت و پیچیده ای ارزیابی گرد و افزود: ما زمانی که می خواهیم در شورا عوارضی را وضع کنیم به خوبی می دانیم که با چه شرایطی روبرو هستیم. روبروی ما مردمی هستند که با چالش های عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و در آن سو هم مجموعه ای به نام شهرداری است که باید پروژه ها را به سرانجام رسانده و در این مسیر بخش زیادی از بار دولت را باید به دوش بگیرد.
وی مدیریت منابع مالی و اجرای پروژه های عمرانی در چنین شرایطی را کار بسیار دشواری ارزیابی کرد و افزود: موفقیت در اجرای پروژه در وهله اول با کمک پروردگار متعال صورت می گرد و پس از آن این دستاورد محصول ارتباط خوب شورا با نهادها و سازمان های مختلف نظیر نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار، شهردار، فرمانداری و دیگر دستگاه های ذیربط است.
عضو کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در بخش ساختاری که دولت هم چندان موفق نبوده شورا و شهرداری شیراز کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده اند. ما به عنوان شورایی که شعار انسان محوری را مطرح کرده ایم، خودمان را پاسخگوی مردم می دانیم و سعی می کنیم ضمن پاسخگویی گزارش فعالیت های مان را به آحاد جامعه ارایه کنیم.
موسوی گفت:فعالیت های شورای پنجم برنامه محور بوده است و از همان ابتدای کار رویکردهای شورا مشخص شد و مبانی شهر انسان محور تعریف گردید و برنامه پنج ساله ای با ویژیگی ها و شاخص های جدید کمی تعریف شد وامروز با مرور زمان پروژه های شهرداری یکی پس از دیگری آماده بهره برداری می شوند و این حاصل همان برنامه ریزی ها است.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به زحمات کارکنان ومهندسین پروژه های شهرداری که بیش از ١٠تا ١۵سال لست به صورت شرکتی فعالیت می‌کنند خواستار تعیین تکلیف آنها و مشخص شدن شرایط استخدامشان شد و گفت: در شورای شهر بارها و بارها این موارد را از طریق مقامات ذیربط پیگیری کردیم و در شورای عالی استان ها هم مصوبه ان به تصویب رسیده است. خوشبختانه با پیگیری های انجام شده بخشنامه ای صادر شده که می تواند بخشی از این مشکلات را برطرف سازد. اما تقاضا داریم نحوه اجرای این بخشنامه در اسرع وقت مشخص شود و به نامه ها و بخش نامه های دیگر ارجاع داده نشود.
وی در ادامه افزود: شهرداری در صلاحیت کار خودش هست که قراردادکار معین را منعقد کرده و دلایل حقوقی متعددی هم در این زمینه وجود دارد و اساسا نیازی به مجوز وزارت کشور یا جای دیگری هم نیست،اما چون سیستم این را نمی پذیرد خواهشمندیم با دستور استاندار محترم این روند استخدام نیروهای شرکتی در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.
موسوی در پایان اظهار داشت: در کنار تعیین تکلیف نیروهای شرکتی شهرداری خواستار روشن شدن وضعیت آیین نامه مصوب مجلس شورای اسلامی هستیم چرا که ۲ هزار پست خالی در شهرداری شیراز وجود دارد که باید وضعیت آنها مشخص شود.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز در مراسم افتتاح پل دکتر خدا دوست گفت: اگر نمایندگان شما در شورای شهر مصوب می کنند که نام قهرمانان ملی در عرصه های مختلف علمی و دوران دفاع مقدس بر تارک شهر می درخشد، فرزندان شما نیز در مجموعه بزرگ شهرداری اجرای این پروژه ها را رقم می زنند.
نواب قائدی  افزود: امروز خوشحال هستم و با شهامت اعلام می کنم که مدیریت شهری به دنبال توسعه تک بعدی شهر نیست که این موضوع در تعریف و اجرای پروژه های یکصد و بیست و دو گانه شهر شیراز دیده می شود.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز تصریح کرد:  اگر با ساخت تقاطعات زمخت روح و روان همشهریان را آزرده کرده ایم امروز با نور پردازی ها و ایجاد فضاهای شهری مفرح در زیر این تقاطعات آرامش را به شهر برگردانده ایم.
وی افزود:و اگر شهروندان ما در شمال شهر فضای پیاده راه سلامت چمران جنوبی را در اختیار دارند امروز نیز شاهد اجرای پروژه پیاده راه سلامت در بلوار احمد بن موسی در جنوب شیراز و پیاده راه سلامت در بلوار طلاییه هستیم.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز اظهار داشت: امروز شهروندان شاهد اجرای پروژه بزرگ پردیس سینمایی در جنوب و در میدان کوزه گری و فرهنگسرای معلولین برای اولین بار در سطح کشور در پارک جوان و همچنین شاهد اجرای احداث سالن تئاتر در بلوار نصر هستند.
قائدی گفت: اگر امروز می بینیم که دوچرخه های اشتراکی در همه نقاط شهر مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است متوجه می شویم که ذائقه شهروندان تغییر کرده و شهروندان کارهای جدید و نو را از مدیریت شهری می خواهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17603

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.