• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7
در راستای ارتقای کیفیت فضاهای شهری

فضای شهری و نورپردازی تقاطع شهدای کشن، بزرگترین تقاطع جنوب کشور به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 17600
  • 20 اسفند 1399 - 13:13
فضای شهری و نورپردازی تقاطع شهدای کشن، بزرگترین تقاطع جنوب کشور به بهره برداری رسید
مهندس اسکندرپور شهردار شیراز گفت: با افتخار اعلام می کنم که با اجرای ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه نورپردازی در نقاط مختلف شهر، یکی از موفق ترین دوره ها در بحث نورپردازی و ارتقای منظر شب شیراز هستیم.

حیدر اسکندرپور در مراسم افتتاح نورپردازی تقاطع غیر هم‌سطح شهدای کشن افزود: رویکرد مشخص ما باززنده سازی فضای شهری است و فضاهای بی کیفیت و گمشده شهر با اجرای پروژه های کوچک مقیاس به فضاهای شهری تبدیل می شوند.
وی اضافه کرد: ما در شیراز ظرفیت‌های معطل مانده ای داشتیم که  یکی از این  ظرفیت‌ها منظر شب شیراز است، در مباحث شهرسازی منظر شب بسیار حائز اهمیت است چون برخی به دلیل شغل‌شان شبها در حال فعالیت هستند  وزیبایی شبها در روح و روان مردم تاثیر دارد.
شهردار شیراز افزود: در این ارتباط ما پروژه های شاخصی در حوزه زیباسازی شهر دیدیم که شامل نورپردازی برخی پروژه ها  از جمله تقاطع‌ها، میادین و معابر اصلی شهر است.
اسکندرپور تصریح کرد: اما یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد بحث افزایش هزینه‌هاست به عنوان مثال همین تقاطع که امروز شاهد افتتاح نورپردازی آن هستیم، اردیبهشت ماه امسال قرار بود با ٣میلیارد و ٧٠٠میلیون تومان اجرا شود و حتی قرارداد آن بسته شد اما به یکباره با افزایش نرخ ارز از تیرماه به ١٠تا١٢میلیارد تومان افزایش یافت و این افزایش نرخ ارز و فشار بر مدیریت شهر بی سابقه بود.
وی اظهار داشت: همین امر باعث شد تا این پروژه با تاخیر به اجرا در آید و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار به تاخیر افتاد و  قولی که برای برگزاری جشن نور در شهریور داده بودیم هم به امروز تا هفته شیراز افتاد.
اسکندرپور افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که برخی فکر نکنند این پروژه ها فانتزی است، در این بین گاه شاهدیم برخی اینگونه عنوان می‌کنند که مثلا وقتی فلان کوچه آسفالتش مشکل دارد اجرای چنین پروژه هایی ضروری به نظر نمی رسد، اما این دیدگاه درست نیست چرا که زیباسازی منظر شب در کنار بالا رفتن امنیت در شبها باعث ایجاد یک جذابیت جدید برای شهر می‌شود و این یکی از رویکردهای جدید در شهرهای دنیاست، همانگونه که امروز در شهرهایی مثل پاریس و دوحه با استفاده از مشاوران بزرگ میلیارد ها دلار صرف طراحی نورپردازی شبانه شهرها شده است.
وی اظهار داشت: امسال در نقاط مختلف شهر شاهد اجرای پروژه های نورپردازی زیادی بودیم به گونه ای که در یک مورد نورپردازی میدان ا.. تا میدان نمازی به طور کامل جدید شده است و این هفته  هم شاهد رونمایی از نورپردازی پل کابلی ولیعصر (عج) خواهیم بود.
اسکندرپور اظهار داشت: معتقدیم همانگونه که باید  به زیباسازی روز توجه شود باید به نورپردازی شب هم توجه شود، با احترام به مسولین قبل در این دوره مدیریت شهر شیراز موفق ترین نورپردازی شبهای شیراز را داشتیم و در حوزه فضای سبز نیز نه تنها با یک تغییر بلکه با یک تحول عظیم روبرو بودیم و  هر شهروند از هر کدام از میادین و معابر شهر عبور کند شاهد این تحول در حوزه فضای سبز می‌شود وتا روز شیراز شاهد تغییرات بیشتری در این حوزه ها خواهیم بود، به ویژه با جایگذاری تعداد زیادی آلمان فضای سبز این تحولات بیشتر دیده می‌شود.
شهردار شیراز تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در زیباسازی پل شهدای کشن ایجاد یک. فضای شهری یک و نیم هکتاری با استفاده از آب نماها و فضای سبز گسترده شهری بود.
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت و ناطر شورای شهر شیراز در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز هم در این مراسم گفت: گاه در فضای مجازی شاهد سخنانی در خصوص اجرای گروژه های شهری هستیم اما فکر نمی‌کنم در ۴٠سال گذشته با چنین مشکلات اقتصادی روبرو لودین و شهرداری هم مانند همه بخش‌ها در تنگنا قرار دارد.
سولماز دهقانی افزود: اما به رغم این مشکلات شهرداری سعی دارد با اجرای چنین پروژه هایی موجب ایجاد روحیه امید در دل مردم شود و مدیریت شهری طی این مدت توانسته به وعده های خود به خوبی عمل کند و اجرای بیش از ١٠٠میلیارد تومان پروژه نورپردازی که هم اکنون در حال انجام به اندازه اجرای یک کلان پروژه عظیم شهری است.
وی افزود: در همین ارتباط به شهرداری شیراز و شورای شهر تبریک می‌گویم که به گونه ای در اجرای پروژه های شهری فعالیت می‌کنند که سیاست‌گذاری‌های آنها بر مبنای نیاز مردم است.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز هم در مراسم رونمایی از نور پردازی  پل شهدای کشن گفت:یکی از اتفاقات خوب در زیباسازی شهری بحث روشنایی و نور پردازی  است و ما به  دنبال آن هستیم شبهای شیراز را زیباتر ببینیم و  کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.
محمد رضا محمدحسن پور افزود: در همین راستا برای زیباسازی شبهای شیراز ٢٠پروژه نورپردازی با اعتباری بالغ بر ١٢٠میلیارد تومان تومان در حال اجراست که برخی افتتاح شده و مابقیهم تا روز شیراز به بهره برداری می رسد.
نورپردازی تقاطع غیرهمسطح شهدای کشن با اعتبار ۱۳٫۵ میلیارد تومان در راستای افزایش امنیت و کیفیت فضاهای شهری و زیباسازی محیط این تقاطع انجام شده است. فضای زیرین پل شهدای کشن به مساحت ۱۴ هزار متر مربع شامل ایجاد فضای سبز گسترده به مساحت ۹ هزار متر مربع، احداث آبنما به مساحت ۵۰۰ مترمربع، کف سازی به مساحت ۵ هزار مترمربع، نور پردازی، مسیر پیاده روی و طرح های گرافیکی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17600

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.