• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
​به منظور افزایش فضاهای تفریحی – ورزشی شهرک زیباشهر

بوستان خورشید کلاه افتتاح و پارک جنگلی زیباشهر کلنگ زنی شد

  • کد خبر : 17586
  • 18 اسفند 1399 - 13:07
بوستان خورشید کلاه افتتاح و پارک جنگلی زیباشهر کلنگ زنی شد
بوستان خورشید کلاه در ورودی شهرک زیباشهر با اعتبار بیش از ۶۴ میلیارد تومان شامل فضای سبز، زمین بازی کودکان، المان و ست بدنسازی افتتاح و بوستان جنگلی ۱۴ هکتاری زیباشهر شامل دو کیلومتر مسیر دوچرخه سواری، ۱۱ هکتار درختکاری و ۱۵۰۰ متر طول مسیر پیاده راه کلنگ زنی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در آیین گشایش بوستان خورشید‌کلاه در شهرک زیباشهر گفت: امروز افتخار می‌کنیم که در کنار همکارانی فعالیت می‌کنیم که یکی از پاکدست‌ترین شوراهای شهر شیراز را تشکیل داده‌اند.
سید عبدالرزاق موسوی ضمن تاکید بر پاکدستی شهرداری و شورا در دوره پنجم عنوان کرد: برای اثبات این موضوع می‌توان بودجه شهرداری، میزان پرداخت حقوق و دستمزد و اقداماتی که منابع باقی‌مانده صورت می‌گیرد، بررسی شود.
موسوی که خود سابقه حضور در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس و بیش از ده سال اسارت در اردوگاه‌های عراق را دارد، ابراز داشت: شهردار شیراز خود در دوران دانش‌آموزی در جبهه‌های جنگ حضور یافته است، همچنین دیگر اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از جمله آقای نوذر امامی که در این جمع حاضر است، در دوران دفاع مقدس فرمانده گردان بود؛ بنابراین بهتر است با شناخت صحیح از همدیگر صحبت کنیم.
او با تاکید بر اینکه همه خدمتگزاران به مردم دل در گرو نظام دارند، گفت: ما به عزت و اقتدار ایران اسلامی علاقمندیم و بهتر است نوع نگاهمان را به یکدیگر تغییر دهیم.
وی با اشاره به حضور تمامی اقشار جامعه در صحنه‌های نبرد و در پشت صحنه‌ها اظهار داشت: امروز شهردار، مدیران، کارکنان، کارگران و مهندسان شهرداری به بندگان خدا خدمت می‌کنند؛ بنابراین اقدام آن‌ها معادل والاترین عبادت‌هاست، زیر انگیزه آن‌ها الهی است و اگر حتی دستشان را هم ببوسیم، کار چندانی نکرده‌ایم.
موسوی همچنین به تعبیری از امام خمینی (ره) درخصوص کارگر اشاره کرد و گفت: امام می‌فرماید خداوند کارگر است و جهان محصول کار اوست و باید بر این نکته پافشاری کرد که تمامی فعالان در حوزه شهرداری مخاطب این سخن هستند.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با تحسین اقدامات انجام‌شده در منطقه سه شهرداری شیراز، اظهار داشت: خوشبختانه ناظر این منطقه از جمله فعال‌ترین و پیگیر‌ترین اعضای شورا است و مجموعه حضور آقای نظری و مدیران و کارکنان با تجربه شهرداری در این منطقه می‌تواند فرصت خوبی برای توسعه منطقه شیراز محسوب شود.
موسوی در پایان ضمن تقدیر از پیگیری‌های مداوم یاوران شورا به‌ویژه در منطقه سه شهرداری  شیراز، اظهار داشت: معتقدم در شرایط سخت امروز، همگان باید برای خدمت به شهروندان یکدیگر را یاری کنیم.
سعید نظری عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه سه ناظر شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورا و شهرداری شیراز با نگاه انسان‌محور برگرفته از قرآن کریم، در شرایطی سخت نقاط مختلف این شهر را به کارگاه‌های عمرانی بدل کرده‌اند.
وی در آیین بهره‌برداری از بوستان خورشید‌کلاه، عنوان کرد: وقتی از شهر انسان‌محور سخن می‌گوییم، منظور بهره‌برداری از سه پروژه انسان‌دوستانه‌ای است که امروز در یکی از مناطق کمتربرخوردار شیراز رقم می‌خورد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه برآنیم شهر انسان‌محور را استقرار دهیم، ابراز داشت: این مفهوم برگرفته از آیات قرآنی است و با نگاهی به کتاب آسمانی در می‌یابیم که شهر با واژگان قریه، بلد و مدینه نام برده می‌شود.
نظری افزود: تا زمانی که رسول‌الله (ص) در مکه استقرار دارند، از این شهر با عنوان بلد یاد می‌شود و آن‌هنگام که ایشان به مدینه هجرت می‌کنند، مکه لفظ قریه می‌یابد و این خود نشان می‌دهد ارزش شهر به انسان‌هاست.
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه سه اضافه کرد: در نخستین مناسبت مذهبی مرتبط، خاکسپاری دو تن از شهدای گمنام در پارک ۱۴هکتاری در منطقه سه شیراز صورت می‌پذیرد.
نظری با اشاره به اینکه باید قضاوت عجولانه را درباره ارائه خدمات به مردم کنار گذاشت، عنوان کرد: امروز منطقه سه شهرداری شیراز به کارگاهی عمرانی بدل شده و در ۶ ماه گذشته دست‌کم سه بار، شهردار و رئیس شورای شهر از منطقه زیباشهر بازدید کرده‌اند؛ درحالیکه زمانی کسی حاضر نبود در این ناحیه حضور یابد.
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه سه شهرداری همچنین موضوع تعرض به اراضی بین زیباشهر و شهرک رکن‌آباد را جدی تلقی کرد و بیان داشت: هم‌اکنون تنها، زیباشهر و رکن‌آباد به عنوان طرح منفصل شهری به شهر الحاق شده است و چنانچه سایر اراضی بین این دو شهرک به شیراز ملحق نشود و شهرداری بر اراضی تسلط نداشته باشد، دست‌اندازی‌ها بیشتر خواهد شد.
وی از کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز درخواست کرد که نگاه ویژه‌ای به این مسیر داشته باشند.
نظری اظهار داشت: در کمیسیون ماده ۱۰۰ مجبوریم به‌صورت مداوم حکم‌ تخریب صادر کنیم؛ اما شرایط در زمینه تعرض به چنین مسیر باارزشی خوب نیست و ثروت ملی در حال از دست رفتن است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: بخشی از ساکنان این منطقه از بازنشستگان دوران دفاع مقدس و کسانی‌اند که زمانی در پادگان‌های زرهی سپاه خدمت کرده‌اند و امیدواریم با تدابیر بهتری بتوانیم منطقه را به یک ورودی شایسته برای شهر شیراز بدل سازیم.
شهردار منطقه سه همچنین در خصوص پارک جنگلی ١۴ هکتاری زیباشهر نیز گفت: برآورد اولیه هزینه احداث این پارک ١٠ میلیارد تومان بوده که امیدواریم با پیش‌بینی اعتبار از سوی شورای شهر، پروژه کامل شود.
شکوهیان گفت: مسیرهای دوچرخه سواری در این پارک پیش‌بینی شده که شرق شیراز را به غرب آن متصل خواهد کرد.
او در خصوص بوستان خورشیدکلاه نیز  با اشاره به اجرایی شدن ۳۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ١۶٩ میلیارد تومان در سال ۹۹، گفت: ١١ پروژه شاخص در منطقه ٣ شیراز اجرایی شده که امروز سه پروژه آن افتتاح شد.
شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه محوطه سازی آرامگاه سعدی، محوطه سازی و نورپردازی محور باباکوهی، لوله گذاری و خیابان کشی گودگل کنان در منطقه سعدی از دیگر پروژه‌های شاخص این منطقه است، گفت: امسال نیم میلیون متر مربع آسفالت در این منطقه انجام شده و اکنون این کار تداوم دارد.
 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17586

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.