• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مطرح کرد:

لزوم رصد و پایش اقلام ضروری از تولید تا مصرف

  • کد خبر : 17532
  • 16 فروردین 1400 - 18:35
لزوم رصد و پایش اقلام ضروری از تولید تا مصرف
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مطرح کرد:اعلام آمادگی تعاونی‌ها، اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایی تشکلات بخش خصوصی در تامین، توزیع و تنظیم بازار کالاهای اساسی مردم؛ وجود سیستم توزیع پویا و شفاف ضروری است.

این روزها با توجه به افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم، تعاونی‌ها،اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایی تشکلات بخش خصوصی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در تامین، توزیع و تنطیم بازار اعلام آمادگی نمودند.
در نشست مشترک مهندس “حمیدرضا ایزدی” رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، دکتر “سهراب مختاری” مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، “علی راستگو” رییس تشکیلات خانه کارگر استان و سایر تعاونی‌ها و اتحادیه‌های ذی‌ربط در خصوص استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تشکل‌های کارگری و کافرمایی بخش خصوصی در نظام تامین و توزیع کالاهای اساسی بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از امکانات موجود در فضای کسب و کار جهت افزایش تولید و توسعه فعالیت‌های اقتصادی گفت: از آنجاکه تعاونی‌ها، اتحادیه‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بخش خصوصی توانایی تولید و فروش کالاهای اساسی و مایحتاج مردم را دارند، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این مجموعه در نظام تولید و توزیع بازار نقش بسزایی دارد.

مهندس “ایزدی” با اشاره به لزوم تامین مواد اولیه مورد نیاز تعاونی‌ها اظهار کرد: در حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برنامه‌ریزی و استفاده از مکانیسم‌هایی چون پشتیبانی و جمع‌آوری محصولات و کالاهای تولیدی، ارائه تسهیلات مالی، شناسایی نیاز و تقاضای بازار، ایجاد مراکز فروش و اکتشاف و شناخت بازارهای جدید در جهت توسعه وضعیت اقتصادی چه در سطح استان و چه در سطح کشور موثر است.

لزوم رصد و پایش اقلام ضروری از تولید تا مصرف

وی سیستم توزیع را حلقه واسطه تولیدکننده و مصرف‌کننده دانست و عنوان کرد: در صورت وجود سیستم توزیع پویا و شفاف می‌توان اطلاعات واقعی بازار را جهت برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و پیشرفت در اختیار فعالان اقتصادی قرار داد.

رئیس سازمان صمت فارس افزود: برای نظارت و رسیدگی بیشتر در توزیع کالاها و اقلام ضروری مانند: برنج، روغن، گوشت و مرغ می‌توان یک محصول را از تولید تا زمان رسیدن به دست مصرف‌کننده واقعی رصد و پایش کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17532

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.