• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

اعطای تسهیلات به زندانیان در اولین دیدار دادستان عمومی و انقلاب شیراز از کانون اصلاح و تربیت شیراز

  • کد خبر : 17477
  • 12 فروردین 1400 - 13:40
اعطای تسهیلات به زندانیان در اولین دیدار دادستان عمومی و انقلاب شیراز از کانون اصلاح و تربیت شیراز
به منظور ديدار چهره به چهره با زندانيان و بررسي مشکلات قضایی آنان و اعطاي تسهيلات به مددجویان واجد شرایط سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس به همراه معاونین دادستان و با حضور اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس، محسن انصاری منش معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان و تعدادی از قضات دادسرا از کانون اصلاح و تربیت شیراز بازدید كردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس ضمن تبریک اعیاد و موالید شعبانیه و حلول سال نو گفت: با توجه به اهمیت رسیدگی به امور زندانیان به ویژه رسیدگی به امور اطفال و نوجوانان در کانون اصلاح تربیت شیراز موضوع دیدار از این مجموعه با حضور قضات شعب ویژه و در اولین روزهای سال جدید در دستور کار و اولویت رسیدگی قرار گرفت و با مددجویان این مرکز چهره به چهره ملاقات و آخرین وضعیت قضایی آنان بررسی گردید.

سید مصطفی بحرینی افزود: امکاناتی که در کانون در زمینه امور فرهنگی، رفاهی، ورزشی برای مددجویان فراهم شده است می تواند در اصلاح مجرمین به ویژه مجرمینی که در مرکز به تحمل حبس مشغول می باشند کمک نماید.

وی اضافه کرد: در کانون تمهیداتی اندیشیده شده و کارگاه های مناسبی برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است که این امکانات می تواند موجبات اصلاح، بازپروری و بازاجتماعی شدن را برای آنان فراهم کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس اظهار داشت: گزارشی که مسؤولین زندان از وضعیت این مرکز ارائه کردند حاکی از عملکرد مناسبی است به نحوی که بازگشت افراد به زندان نسبت به سنوات گذشته به میزان قابل توجهی کاهش داشته و به ۲ درصد تنزل یافته است.

بحرینی اظهار امیدواری کرد با ادامه این روند شاهد اصلاح و بازپروری و عدم بازگشت مجدد این افراد به زندان و و صفر شدن نرخ بازگشت به زندانیان اطفال و نوجوان در سال جدید باشیم.

وی یادآور شد: امروز در این بازدید تعداد قابل توجهی از اطفال و نوجوانان مشمول تسهیلات شدند و موجبات آزادی کامل و یا اعطای مرخصی و یا کاهش میزان مجازات آنان فراهم شده است و افرادی که شرایط عفو داشته باشند نیز موضوع در کمیسیون عفو استان مطرح می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس اظهار داشت: در حال حاضر نسبت به سنوات گذشته، تعداد زندانیان حاضر در کانون به کمترین میزان رسیده است.

گفتنی است بحرینی در پایان از تلاش های شبانه روزی و ایثارگرانه مدیرکل زندان های فارس، مدیرکانون اصلاح و تربیت شیراز و همکاران سخت کوش این مجموعه در بهبود وضعیت، بازپروری و بازاجتماعی کردن زندانیان تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17477

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.