• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
​رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز:

رنگ آمیزی‌های شهری متناسب با هویت شهر باشد

  • کد خبر : 17190
  • 18 اسفند 1399 - 17:51
رنگ آمیزی‌های شهری متناسب با هویت شهر باشد
در یکصد و هفتاد و دومین نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز؛ معاون خدمات شهری، رییس و معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و شهرداران مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز در خصوص هفته درختکاری و نوروز ۱۴۰۰ ، گزارش فعالیتهای خود را در رابطه با پویش بهسازی فضای سبز و درخت کاری، المان ها، رنگ آمیزی ها، نورپردازی ها و مبلمان شهری ارائه کردند.

در این گزارش مواردی همچون کاشت ۴۰۰ هزار اصله درخت و درختچه، رونمایی از سامانه سبزینه، ساخت ۱۲۰ المان، گل مناسبتی و حجمی و نصب آنها از ۲۰ اسفند ماه در شهر، نورپردازی پل های شهدای کشن و ولی عصر در روزهای آتی، خرید ۳۰۰ هزار گلدان شمعدانی و جاگذاری در مناطق یازده گانه شهر به ویژه مناطق ۱، ۳ و ۸ ؛ خرید ۲۴۰۰ نیکمت، سطل زباله و گلدان و بهسازی مبلمان شهری بیان شد.
در این نشست مقرر شد که در راستای اجرای آیین نامه اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و مصوبه شورا در رابطه با الزام شهرداری به کاشت درختان سرو ناز و نارنج در طرح های احداث فضای سبز شهری، شهرداری نسبت به غرس درختان بومی سرو ناز، نارنج، چنار و گل و گیاهان زینتی سازگار با اقلیم شهر شیراز در هفته درخت کاری و نوروز ۱۴۰۰ اقدام نموده، گزارش عملکرد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مناطق یازده گانه شهرداری در این خصوص جهت بررسی به شورا ارائه شود.
همچنین مقرر شد که جهت طراحی المان­ ها و مبلمان شهری متناسب با ویژگی های مذهبی، تاریخی، فرهنگی، ادبی و فلسفی شیراز؛ شهرداری با محوریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، ظرف سه هفته، کارگروهی فنی متشکل از نمایندگان معاونت خدمات شهری، مناطق یازده گانه و کارشناس کمیسیون را تشکیل داده و نتایج بررسی های کارگروه به کمیسیون ارائه شود.
در این نشست مقرر شد به منظور اجرای مصوبه شورای شهر با موضوع ۲۱ اسفند به نام روز پاکبان، شهرداری با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی، به نحو مقتضی و شایسته از پاکبانان تجلیل به عمل آورد.
دکتر علی ناصری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست به رنگ آمیزی های شهر شیراز اشاره کرد و گفت: رنگ آمیزی هر شهر باید متناسب با هویت و ویژگی های آن شهر باشد به گونه ای که آرامش و سرزندگی را به شهروندان انتقال دهد.
وی ضمن اشاره به روان شناسی رنگ‌ در رنگ آمیزی ها تاکید کرد که رنگ ها جزء جدایی ناپذیر زندگی ما هستند که تاثیرات عاطفی و روان شناختی خاص خود را در پی دارند؛ به همین منظور باید رنگ آمیزی شهری به گونه ای باشد که روحیه سرزندگی، امید و نشاط را در شهروندان تقویت کند.
گفتنی است که سامانه سبزینه، به منظور اهدا و کاشت نهال توسط شهروندان راه اندازی شده است که شهروندان در زمان مقرر با نام نویسی در این سامانه و ثبت درخواست خود، به صورت رایگان نهال خود را دریافت می کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17190

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.