• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه فجر استان فارس؛

راهیان نور دانش‌آموزی استان فارس در فضای مجازی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 17071
  • 09 اسفند 1399 - 19:25
راهیان نور دانش‌آموزی استان فارس در فضای مجازی برگزار می‌شود
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه فجر استان فارس گفت: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در اسفندماه سال جاری بر بستر فضای مجازی و در سامانه شاد آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

با بیان اینکه راهیان نور یک فضای فرهنگی و بستری مناسب برای دانش‌آموزان و همه اقشار جامعه است، اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد که دانش آموزان از این ظرفیت عظیم فرهنگی محروم نمانند.

وی با تصریح بر اینکه افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، پنجم اسفندماه بر بستر فضای مجازی برگزار شد، ادامه داد: این برنامه در سامانه شاد آموزش و پرورش برگزار شد که هم به صورت لایو و هم فیلم‌های ضبط شده، دانش‌آموزان می‌توانند از آن بهره بجویند.

به گفته حسینی این اردوی مجازی در دو بازه زمانی برای دوره‌های دانش‌آموزی پسران در روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفند، و ۱۲ و ۱۳ اسفند برای دوره دانش‌آموزی دختران برگزار می‌شود.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه فجر فارس با بیان اینکه دانش‌آموزان در اردوی راهیان‌نور مجازی، از پنج منطقه عملیاتی دفاع مقدس دیدن خواهند کرد، معراج شهدا، فکه، شلمچه، علقمه، و یادمان شهدای فتح‌المبین را از مناطقی دانست که دانش‌آموزان در اردوی راهیان‌نور مجازی امسال، از آنجا دیدن خواهند کرد.

حسینی افزود: در ادامه این اردوی مجازی، برنامه‌ریزی شده که دانش‌آموزان کارت‌خواست‌هایی که از قبل تهیه شده را انجام داده و در سامانه بارگذاری کنند که به ۳۰ نفر از برترین کارها، ۳۰ دستگاه ساعت هوشمند تقدیم می‌شود. در پایان این اردو، دانش‌آموزان با “مکتب حاج قاسم” آشنا خواهند شد، که آخرین مرحله از راهیان‌نور دانش‌آموزی این موضوع است.

مسئول اردویی سپاه فجر فارس در ادامه با بیان اینکه این اردوها به صورت متمرکز کشوری در سامانه شاد برگزار می‌شود، تصریح کرد: هر استان باید این اردو را به صورت مجزا برگزار کند و در استان فارس علاوه بر برنامه جامع مرکزی استان، ۵ شهرستان دیگر هم به صورت مجزا در روزهای ۱۶ تا ۱۹ اسفند ماه این برنامه مجازی را برگزار می‌کنند. شهرستان‌های لار، آباده، جهرم، شیراز، و داراب، پنج شهرستانی هستند که راهیان‌نور مجازی را به صورت مجزا برگزار خواهند کرد.

وی در تشریح برنامه‌های دو روزه راهیان نور گفت: در روز اول دیدار از معراج شهدا، یادمان شهدای شلمچه و یادمان شهدای فکه به صورت مجازی بازدید خواهد شد؛ روز دوم هم یادمان علقمه، یادمان شهدای فتح‌المبین، و مرقد مطهر شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان زیارت خواهد شد.

حسینی با تأکید بر اینکه در  این روزها، مدارس متوسطه دوم تعطیل هستند، تصریح کرد: این اردوی راهیان نور، اختصاصی کلاس های نهم و دهم و دوازدهم هنرستان است؛ اگرچه دانش آموزان و اقشار دیگر هم جهت شرکت در این اردوی مجازی آزاد هستند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه فجر فارس با بیان اینکه به دنبال این هستیم که در صورت وضعیت سفید خوزستان، در ایام نوروز پذیرای راهیان‌نور خانوادگی در مناطق جنگی جنوب کشور باشیم؛ ادامه داد: اما در صورت سفید نشدن وضعیت کرونایی خوزستان، برنامه‌ریزی می‌کنیم که همه اقشار به خصوص دانشجویان در ایام تعطیلات نوروز، بتوانند با استفاده از بستر فضای مجازی، از این ظرفیت عظیم فرهنگی استفاده کنند.

به گفته وی، در ۲۰ اسفند که روز ملی راهیان‌نور است، آیین اختتامیه این دوره برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17071

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.