• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
​شهردار شیراز:

فعالیت ها در سامانه «PMIS» بر مبنای سلامت اداری و شفافیت است

  • کد خبر : 16932
  • 05 اسفند 1399 - 6:28
فعالیت ها در سامانه «PMIS» بر مبنای سلامت اداری و شفافیت است
شهردار شیراز در مراسم رونمایی از سه سامانه «PMIS»، «سبزینه» و «مدیریت جامع حمل و نقل بار» گفت: معتقدم افکار عمومی حق دارد بداند در چه پروژه ای چه میزان هزینه شده و به همین دلیل از سامانه «PMIS» رونمایی شد. با ایجاد این سامانه، شهروندان، مدیران و ناظران به صورت آنلاین (برخط) می‌توانند تمام پرداخت و صورت پرداخت‌ها را مشاهده و رصد کنند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS) با هدف ارتباط بیشتر با مردم و انعکاس شفافیت در فعالیت‌های شهرداری شیراز صورت گرفته است.
وی افزود: این سامانه دو کار مهم انجام داده اول تصمیم گیری مدیران علمی تر و کارشناسی تر می شود و دوم اینکه همچنین شهروندان می‌توانند امور را به صورت شفاف رصد کنند.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات برخی پروژه ها عدم مطابقت برآوردهای اولیه پروژه ها با آنچه که بعدا اجرا می‌شد، بود اما در این سامانه اگر چیزی بخواهد تغییر کند روزانه قابل رصد است.
اسکندرپور ادامه داد: در همه دوره های شهرداری یکی از گلایه های شهروندان این است که چرا مثلا فلان پروژه در فلان نقطه شهر انجام. شده این سامانه اما  شهر را کامل مانیتور کرده به عنوان داشبورد مدیریتی است که مدیران بر  مبنای اطلاعات آن حتی می‌توانند بدانند در یک پارک در نقطه ای از شهر چه تعداد درخت کاشته شده است.
وی تصریح کرد: زمانی که ما بحث رویکرد نرم افزاری به شهر را مطرح کردیم برخی فکر ‌کردند می‌خواهیم پروژه های عمرانی را تعطیل کنیم اما اینگونه نبود بلکه هدف ما نگاه نرم افزاری در اجرای  پروژه های مختلف بود.
شهردار شیراز با تقدیر از دست اندرکاران اجرای این پروژه ها و نقش آنها در یکپارچگی بیشتر دستگاه‌های زیر مجموعه شهرداری با یکدیگر گفت: با توجه به اقداماتی که در حوزه شهرداری الکترونیک صورت گرفته امروز به جایی رسیدیم که پاسخ استعلام های ساختمانی  را می‌توان با نصب یک اپلیکیشن گرفت.
وی افزود: با اجرای شهروند سپاری و استعلام های ساختمانی ۵۶ درصد از ١٢٠هزار مراجعه ای که در طول سال به شهرداری می شد کاسته و شهروندان نیز به جای انتظار دو هفته تا دوماه برای دریافت پاسخ استعلام، تنها ظرف دو ساعت تا دو روز بعد نتیجه استعلام خود را می‌گیرند.
مهندس اسکندرپور خاطرنشان کرد: در باغ جهان نمای شیراز، اینترنت به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرارمی‌گیرد و به تدریج تا پایان سال ۹۹ در چند ایستگاه مترو و تا روز شیراز (پانزدهم اردبیهشت) نیز در تمام نقاط تاریخی، گردشگری و ایستگاه‌های مترو این شهر وای‌فای و اینترنت رایگان معادل هر روز ٢٠٠مگابایت به شهروندان و گردشگران ارائه می‌شود.
شهردار شیراز گفت: البته اراده ما در زمینه شهرداری الکترونیک فراتر از این سامانه است وامیدوارم که  در استقرار آن به درستی عمل کنند همان گونه که نسبت به برخی بخش‌ها در سامانه شفافیت گله داریم که بعضی اطلاعات خود را دیر در سامانه شفافیت بارگذاری می‌کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=16932

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.