• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
​رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

جشنواره تئاتر خانوادگی، شهروندان را به تعمق در مصادیق فرهنگی وا می دارد

  • کد خبر : 16926
  • 03 اسفند 1399 - 6:25
جشنواره تئاتر خانوادگی، شهروندان را به تعمق در مصادیق فرهنگی وا می دارد
معاون شهردار، در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند گفت: این جشنواره تلنگری بود برای شهروندان تا استعدادهای خود را کشف کنند، توانمندی های خود را شناخته و در عین حال ذهنشان را با مفاهیم و مصادیق فرهنگ شهروندی گره بزنند.

دکتر مرتضی جعفری افزود: جشنواره تئاتر خانوادگی شهر و شهروند تلاشی بود برای تبدیل یک تهدید به فرصت تا شهروندان بتوانند بهترین استفاده را از دوران خانه نشینی شیوع کرونا ببرند.
رییس سازمان فرهنگی شهرداری، دریافت آثار متعدد از شهرهای مختلف ۲۴ استان کشور را نشان دهنده روحیه مشارکت جویی در میان مردم دانیت و گفت: اولین مؤلفه شهروندی همین مشارکت جویی در کنار قانون مداری و مسئولیت پذیری است. ازین رو برگزاری چنین برنامه‌هایی روحیه مشارکت و جامعه‌پذیری را تقویت می‌کند.
رسالت مدیریت شهری بسترسازی برای حرکت شهرنشینان به سمت شهروندی است
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در آیین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر شهر و شهروند گفت: شهروندی رابطه ای دوسویه است بین شهر و ساکنانش که محور اصلی آن، مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر دستغیب اظهار داشت: وظیفه و رسالت مدیریت شهری بسترسازی برای حرکت شهرنشینان به سمت شهروندی است؛ چراکه معتقدیم اگر ساکنان شهر تمام مولفه‌های فرهنگی، اخلاقی و قانونی زندگی اجتماعی در شهر را رعایت کنند، بی شک شهر، محلی مناسب برای زندگی آرام، شاد و پر نشاط خواهد بود.
وی افزود: در این راستا یکی از بهترین اتفاق‌هایی که می‌توانست در دوران کرونا خانواده ها را مشغول تفکر و تعمق در مفهوم فرهنگ شهروندی کند، برگزاری چنین جشنواره ای است که علاوه بر ایجاد خلاقیت در میان شهروندان، می‌تواند آنها را در مسیر توسعه شهرشان مشارکت دهد.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این مطلب که فرهنگ‌سازی در جامعه نیاز به برنامه‌‌ریزی های بلندمدت اجتماعی و فرهنگی دارد، گفت: انچه در این زمینه اهمیت دارد، بررسی تاثیرپذیری برنامه ها به خصوص در حوزه فرهنگی و هنری است که میزان اثرگذاری برنامه‌ها باید مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد. به این منظور برای مشارکت بیشتر شهروندان باید برنامه هایی پیش‌بینی شود که با ذائقه مردم سازگارتر است و در بلند مدت در بین شهروندان نهادینه می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=16926

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.