مسعود عابد با اشاره به حجم بالای تماس های تلفنی برقرار شده با مرکز ارتباطات اورژانس در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۸ آذر گفت: در طول این یک هفته، ۲۱ هزار و ۸۰۶ تماس تلفنی با این مرکز برقرار شده است که افزایش ۶.۶ درصدی نسبت به هفته گذشته را درپی داشته است؛ این حجم عظیم از تماسها، بیانگر اعتماد و اطمینان بالای مردم به خدمات اورژانس و همچنین نشان دهنده نیاز روز افزون آن ها به دریافت خدمات فوریت پزشکی است.
وی تصریح کرد: در میان این تماسها، با کاهش ۵.۱ درصدی نسبت به هفته گذشته، تعداد ۸۲۷ تماس مزاحمت تلفنی نیز به ثبت رسیده است؛ این تماسهای غیر ضروری و مزاحمت آمیز، ضمن ایجاد اخلال و کندی در روند خدمترسانی به بیماران و مصدومان واقعی که نیازمند کمک فوری هستند، باعث هدر رفتن منابع مالی و انرژی کارکنان اورژانس میشود.
عابد با اشاره به گستردگی فعالیت، تلاش بیوقفه و تعهد شبانهروزی پرسنل اورژانس در ارائه خدمات پیش بیمارستانی افزود: در پی این تماسها، ۵۲۷۵ مأموریت ثبت شده که شامل ۷۸۸ مورد حوادث ترافیکی (کاهش ۳۳ درصدی) و ۷۰۶ مورد حوادث غیرترافیکی (کاهش ۸.۴ درصدی) مانند مشکلات قلبی و مغزی، مسمومیت و سایر آسیب دیدگیها بود؛ در میان حوادث ترافیکی نیز، سه نفر بر اثر شدت حادثه و جراحات وارده در لحظه جان خود را از دست داده بودند که کاهش ۷۳ درصدی نسبت به هفته گذشته داشته است.
وی بیان کرد: در این تعداد مأموریت، ۲۲۵۱ نفر از مصدومان و بیماران پس از دریافت خدمات پیش بیمارستانی و به منظور دریافت خدمات تخصصی تر، به مراکز درمانی و بیمارستانهای سطح استان انتقال داده شده اند و همچنین ۲۱۴۷ نفر نیز در محل وقوع حادثه، از خدمات اورژانس بهرهمند شده و اقدامات اولیه درمانی برای آنها انجام شده است.
به گزارش سحاب پرس، به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در روز شنبه ۲۹ آذر، مسعود عابد همچنین به نقش مهم اورژانس هوایی فارس اشاره و اظهار کرد: بالگرد اورژانس استان نیز در این مدت با انجام یک سورتی پرواز امدادی، به یاری یک بیمار و مصدوم که نیازمند انتقال سریع و فوری به مراکز درمانی مجهز بودند شتافته و با حمایت درمانی پیشرفته، به بیمارستان تخصصی منتقل کردهاند.
انتهای پیام









