• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

پروژه آبرسانی به روستاهای سیاخ دارنگون شیراز به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 16386
  • 28 بهمن 1399 - 19:31
پروژه آبرسانی به روستاهای سیاخ دارنگون شیراز به بهره برداری رسید
پروژه آبرسانی مجموعه سیاخ دارنگون از روستاهای الحاقی به آبفا شیراز به بهره برداری رسید.

پروژه آبرسانی مجموعه سیاخ دارنگون با حضور محمدرضا امیری فرماندار شیراز، سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی فرمانداری شیراز، بخشدار، نماینده شورای سیاخ دارنگون و جمعی از مسئولین محلی و نیزرئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بهمن بهروزی و جمعی از معاونین و مدیرعامل افتتاح شد.
فرماندار شیراز دهه فجر را مهمترین مناسبت تقویم ملی و سالروز جشن استقلال وخودباوری دانست.
محمدرضا امیری در این مراسم با ابراز خشنودی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب شیراز در اجرای یکپارچه سازی خدمات به مردم تصریح کرد: پس از الحاق روستاهای حومه شیراز به شرکت آب و فاضلاب شیراز کارهای اساسی و زیربنایی صورت گرفته است.
وی ابراز داشت: در بخش خدمات آب روستایی مشکلات زیادی وجود داشت اما با افتخار اعلام می کنیم که آب شهرستان یکپارچه شده است که این مهم با قاطعیت پیگیری شد.
وی در بخش دیگری از سخنان جلوگیری از هدررفت آب توسط مردم را موجب کاهش دغدغه تامین آب توسط مسئولین اعلام کرد وگفت: برای تامین منابع آبی احداث مخازن و حفر چاه جدید در دستور کار قرار گرفته اما رسیدن به مهم با همکاری مردم محقق می شود.
در این مراسم رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفا شیراز به ارائه عملکرد پروژه آبرسانی مجموعه سیاخ دارنگون پرداخت و ابرازداشت: عملیات اجرایی صورت گرفته در مجموعه آبرسانی سیاخ دارنگون شامل حفر و تجهیزیک حلقه چاه آهکی به عمق ۳۰۰ متر،عملیات برق رسانی ۴۵۰ متر وعملیات خرید و لوله گذاری خط انتقال ۲۰ کیلومتر است.
بهمن بهروزی اعتبار هزینه شده در این پروژه آبرسانی را ۹۰۰۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود:۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۵۴۰ نفر و ۱۰۶۴ تعداد مشترک ازعملیات صورت گرفته شده بهره مند شدند.
گفتنی است: دهستان سیاخ دارنگون دارای ۲۴ روستا و با جمعیتی بالغ بر ۱۲۷۳۱ نفر می باشد که ۷ مورد از روستاها تحت پوشش نمی باشند و با توجه به اینکه مدتهاست درخواست خود را جهت بهره مندی از خدمات شرکت آب و فاضلاب مطرح نمودند لذا برنامه ریزی ها لازم جهت تحت پوشش قرارداد روستاهای مذکور در حال تدوین می باشد.با بررسی ها صورت گرفته مشکلات عدیده ای در حوزه آبرسانی به مجموعه روستاههای دهستان سیاخ دارنگون نمایان گردید ، کمبود آب در تعدادی روستاها به نحوی که آبرسانی سیار و اجرای چاه کشاورزی در دستور کار قرار گرفته بود ، فرسودگی بالای تاسیسات که قریب به ۷۰ درصد از شبکه های روستاها فرسوده و با عمر بالای ۲۵ سال می باشد ، وجود پروژه های نیمه تمام آبرسانی، هدر رفت بالای شبکه و خط انتقال و فرسودگی تعدادی از مخازن، لذا این شرکت اولویت اول خود را اتمام عملیات اجرایی پروژه ها نیمه تمام قرار داده و در ادامه هدف روند بهبود خدمت رسانی اقدامات لازم را اغاز نموده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=16386

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.