• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4
​شهردار شیراز اعلام کرد؛

لزوم تخصیص بخشی از اعتبارات ستاد بحران حوادث به سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز

  • کد خبر : 16166
  • 27 بهمن 1399 - 14:10
لزوم تخصیص بخشی از اعتبارات ستاد بحران حوادث به سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز
شهردار شیراز در آیین افتتاح دومین سایت آموزش تخصصی و تاکتیک آتش نشانان کشور ضمن ابراز رضایت از عملکرد مجموعه آتش نشانی و مجموعه مدیریت این سازمان با تاکید بر حفاظت از اقدامات صورت گرفته گفت: اقدامات این سازمان از سال ۹۷ شروع و امروز به سرانجام رسیده است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور عنوان کرد: امسال شاهد تعدد آتش‌سوزی در کوه‌ها و منابع طبیعی و باغ‌ها بودیم که این موضوع فشار زیادی بر آتش‌نشانان وارد کرد، به طوری که برخی از عملیات‌ها خارج از حریم بود، هر چند شهرداری در محدوده قانونی شهری و حریم ماموریت‌هایی بر عهده دارد.
 اسکندرپور تصریح کرد: این تعداد ماموریت در خارج از حریم  به مجموعه آتش نشانی موجب استهلاک تجهیزات و نیروهای ما شد و اکنون از ستاد بحران انتظار داریم از اعتبارات حوادث نیز به مجموعه آتش نشانی که حضور مداوم و فعال دارند اختصاص یابد، موضوعی که تاکنون محقق نشده و یک ریال به مجموعه ما کمک نشده است.
شهردار شیراز با اشاره به اقدامات اثرگذار سازمان آتش‌نشانی این شهر در مبارزه با شیوع کرونا، تاکید کرد: یکی از اقدامات بارز اتش نشانان ها مبارزه با کرونا بود که طی ۹ ماه از ساعت ۱۲ شب تا ۳ صبح اقدام به ضد عفونی  مبلمان اطراف مراکز درمانی  و فضاهای پیرامونی  کردند. از هر ۱۰ نفر اتش نشان تعداد ۴ نفر به دلیل حضور در  ماجرا مبتلا به  کرونا شدند.
وی ضمن اشاره به این که سه مجموعه  اورژانس و کادر درمان، پلیس و آتش نشانی در زمان بروز حادثه برای مردم حایز اهمیت هستند، گفت: زمان در زمان امداد و عملیات بسیار مهم است مخصوصا در عملیات اتش نشانی که ثانیه در نجات جان انسان ها تاثیر گذار است.
مهندس اسکندرپور همچنین گفت: پارسال بیش از ۱۴ هزار عملیات آتش نشانی انجام شده که ۵ هزار عملیات مربوط به اطفاء حریق و ۶۵۰۰ عملیات مربوط به امداد و نجات بوده است. که این حجم عملیات نشان می دهد هر نیرو در ۴۰ عملیات شرکت کرده است.
شهردار شیراز ادامه داد: در سال ۹۸  در عملیات های حریق متوسط زمان رسیدن به حادثه ۵ دقیقه و ۲۹ ثانیه است که زمان طولانی برای حریق است که باید کاهش یابد هر چند که این آمار در سال ۹۹  نشان می دهد زمان  رسیدن به محل حادثه حریق  با ۱۰ ثانیه افزایش مواجه بوده است و اکنون باید  این موضوع برسی و اسیب شانسی شود تا  این نقص برطرف گردد
اسکندرپور تصریح کرد: در سال ۹۸  زمان رسیدن به عملیات های امداد و نجات ۵ دقیقه و ۱۴ ثانیه  بوده است که در سال جاری این رقم ۵ ثانیه افزایش داشته است و این ثانیه ها حیاتی است چرا که به جان مردم بستگی دارد با برسس علل افزایش زمان برطرف شود.
وی با بیان اینکه می‌توانستیم از نیرو‌های جوان در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم، اما به دلیل نبود رابطه سازمان استخدامی با شهرداری این شرایط فراهم نشد، گفت: با انتخاب خوب دو مدیر جوان در سمت های شهردار منطقه ۸ و رییس سازمان آتش نشانی شاهد تحول در این مجموعه ها هستم بطوری که اقدامات صورت گرفته در بافت تاریخی باعث شده این بافت هم تراز با یزد از جنس اقدامات در بافت تاریخی شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=16166

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.