• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8
با دستور رئیس‌جمهوری؛

تصفیه‌خانه‌های آب فسا و فاضلاب شهر جدید صدرا افتتاح شد

  • کد خبر : 16042
  • 21 بهمن 1399 - 7:36
تصفیه‌خانه‌های آب فسا و فاضلاب شهر جدید صدرا افتتاح شد
تصفیه‌خانه‌های آب شهرستان فسا و تاسیسات وابسته به آن و همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید صدرا در شمال غرب شیراز روز سه‌شنبه با دستور از راه دور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری در این ارتباط ویدیوکنفرانس دستور بهره‌برداری از این طرح‌ها را صادر کرد.

در آیین بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید صدرا که با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری و عنایت الله رحیمی استاندار فارس برگزار شد، معاون وزیر نیرو توضیحاتی در زمینه ابعاد اجرای این طرح ارائه کرد.

 تصفیه‌خانه‌های آب شهرستان فسا و تاسیسات وابسته به آن و همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید صدرا  در قالب پویش “الف – ب – ایران” وزارت نیرو به بهره‌برداری رسید.

طرح‌هایی که روز سه‌شنبه در ارتباط ویدیوکنفرانس رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید شامل نیروگاه خورشیدی و شبکه فیبرنوری، سد تنظیمی ملاصدرا، سد تنگ خمار، تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید صدرا شیراز و تصفیه خانه آب شهرستان فسا و تاسیسات وابسته است.

عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه فاضلاب شرق شهر صدرا شیراز دی ماه سال ۹۵ آغاز شد و بنا بر اعلام مسئولان، به دلیل تحریم‌ها برای خرید برخی از تجهیزات وارداتی، وقفه کوتاهی در ساخت و تکمیل این پروژه ایجاد شد.
برای این تصفیه خانه، ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب تصفیه بهداشتی فاضلاب در شبانه روز پیش‌بینی شده است.
به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز، طرح فاضلاب شهر صدرا برای ۵۲۳ هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده و این تصفیه خانه معادل ۷۸ هزار نفر را در این شهر زیر پوشش خدمات خود قرار می‌دهد.
بهمن بهروزی در این باره افزود: حدود ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در صدرا پیش‌بینی شده که ۲۵۰ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی در دست انجام است.
به گفته وی، مطالعات ساخت تصفیه خانه غرب شهر صدرا شیراز نیز انجام شده و برگزاری مناقصه آن در حال پیگیری است.
شهر جدید صدرا که در دهه هفتاد برای اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز احداث شد، در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس نیز پیش از این درباره ابعاد طرح‌های حوزه آب و فاضلاب در استان گفت: سه طرح انتقال آب با اعتبار چهار هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال به مناسبت آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان به بهره‌برداری رسید.
حمیدرضا دهقانی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال پس از افتتاح فاز نخست پروژه مهم خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز، پروژه‌های دیگری از جمله این سه پروژه با همت مهندسان و کارشناسان این مرز و بوم در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: این سه پروژه مهم شامل، سد تاخیری- تغذیه‌ای تنگ خمار در فسا، طرح آبرسانی به شهرستان فسا از سد رودبال و بند تنظیمی سربست و تاسیسات وابسته در منطقه کامفیروز مرودشت است.
طرح انتقال آب از سد رودبال به فسا شامل ۲۰ کیلومتر خط لوله از تصفیه خانه در شهر ایج تا سه راه جلیان، ایستگاه پمپاژ، یک مخزن تعادلی و یک مخزن در محل تصفیه خانه و تصفیه خانه آب است که برای اجرای این طرح سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=16042

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.