• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

قدردانی از تلاش کارکنان آزمایشگاه های تشخیص مولکولی کروناویروس استان

  • کد خبر : 16036
  • 26 بهمن 1399 - 7:33
قدردانی از تلاش کارکنان آزمایشگاه های تشخیص مولکولی کروناویروس استان
در دویست و شصت و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، از تلاش کارکنان آزمایشگاه های تشخیص مولکولی کروناویروس استان، به عنوان سربازان خط مقدم جبهه سلامت قدردانی شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این نشست رییس دانشگاه با اشاره نقش ارزشمند کارکنان آزمایشگاه های تشخیص مولکولی کروناویروس در مقابله با پاندمی کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس، کارکنان آزمایشگاه های تشخیص مولکولی کوید۱۹، پا به پای کادر درمانی بیمارستان ها، نقش مهمی در مبارزه با این ویروس فراگیر دارند.

دکتر «مهرزاد لطفی» با بیان اینکه آزمایشگاه ‌های تشخیصی در تشخیص بیماری ‌ها به ویژه در بحران کروناویروس نقش بسیار مهمی دارند، افزود: اطلاعات به‌ دست آمده از نتایج آزمایشات، پزشکان را در تشخیص و درمان بیماری کمک می کند و این امر نشانگر جایگاه این حوزه در درمان بیماری ‌ها است.

او با قدردانی از تلاش ‌ها و خدمات آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی در تشخیص موارد ابتلا به کووید۱۹، ادامه داد: ایثار و فداکاری شبانه روزی کارکنان آزمایشگاه ها در پاندمی کروناویروس، بر هیچ فردی پوشیده نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با توجه به روند افزایشی آمار ابتلا به کروناویروس و موارد بستری در بیمارستان های استان، بر آمادگی بیش از پیش مراکز درمانی استان برای مقابله با این ویروس منحوس تاکید کرد.

دکتر لطفی در این نشست ضمن بررسی وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

او ضمن بررسی اجرای مصوبات قبلی و ارزیابی میزان اشغال تخت های بیمارستان ها، در خصوص واکسیناسیون علیه کووید۱۹ و تزریق آن در فازهای بعدی به گروه های هدف توضیحاتی ارایه داد.

در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز توضیحاتی در خصوص تغییر وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان، نظارت بر مبادی ورودی استان، حوزه های مختلف مانند تجهیزات و امکانات، پذیرش بیماران عادی و مشکوک به کروناویروس، مرگ ناشی از کووید۱۹، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های کروناویروس، ارائه کردند.

دویست و شصت و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، صبح امروز ۲۶ بهمن، با قدردانی از تلاش شبانه روزی کارکنان آزمایشگاه های تشخیص مولکولی کروناویروس استان در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=16036

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.