• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
رئیس هیات امنا مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز؛

شهرسازی و فرهنگ سازی دو کار مهم و مرتبط با یکدیگر است

  • کد خبر : 16019
  • 25 بهمن 1399 - 7:11
شهرسازی و فرهنگ سازی دو کار مهم و مرتبط با یکدیگر است
رئیس هیات امنا مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در مراسم هفتمین جلسه انتخابات هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت :کارهای خیر در بعضی زمان ها و ایام ها ثواب واجرا آن چند برابر در نزد خداوند است.

دستغیب خاطر نشان کرد :شهرسازی و فرهنگ سازی دو کار مهم و مرتبط با یکدیگر است.
وی ادامه داد :شهرسازی یعنی شرایط را برای زیستن و اقامت انسان ها به نحوه مطلوب و شایسته انجام دهند که در این مقوله گام های خوبی برداشته شده است.
رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز شهرسازی را یک کار مهم برشمرد و افزود: در این مقوله خیرین بی تفاوت نباشند.
دستغیب با اشاره به اینکه فرهنگ ساز ی مسئله بسیار با اهمیتی است افزود:اگر معنای فرهنگ را دقیق ملاحظه کنیم آنچه با فطرت و سرشت انسان ساز گار، معنای فرهنگ است.
وی اشاره ای به ایجاد سرای فرهنگ مهربانی کرد و افزود: مجموعه شهرداری در این مقوله اقدامات شایسته ای انجام داده و پیام آور خیرو خوبی بوده است.
شهردار ‌شیراز با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته نوع طراحی در کلان شهرها طراحی خیابان ها فقط برای حرکت خودرو ها بوده است افزود:اما در یک دهه گذشته تلاش شده سرعت خودرو در در بزرگراه و خیابان ها افزایش یابد.
اسکندر پور ادامه داد:در شهرسازی بافت تاریخی شیراز حس غریبی را تجربه می کنیم این در حالی است در دیگر نقاط شهر این حس آرامش را تجربه نمی کنیم و ما خیلی از وقت ها به داشته هایمان توجه نمی کنیم.
وی ادامه داد :در این دوره شورا و شهرداری نوع نگاه آنها معطوف به پروژه های انسان محور است و در این راستا به تمام مدیران شهری شیراز تکلیف شده تا در طراحی پروژه ها به مقوله محور پیاده راه توجه خاصی داشته باشند.
شهردار شیراز اضافه کرد :در تمام دنیا تلاش می شود تا ترافیک را در مرکز شهرها هدایت نکنند بلکه شهر را به صورت نرم افزاری هدایت کنند تا مرکز شهر محل تجمع خودروها و ترافیک نشود.
شهردار شیراز خاطر نشان کرد:
در حوزه فرهنگ شیراز سابقه فرهنگی دارد و با وجود حافظ و سعدی پیشگام است و حضور خیرین در این حوزه کارهای مهمی را رقم زده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=16019

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.