• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8
به منظورحمایت از هنرمندان شیرازی انجام می گیرد؛

خرید آثار و محصولات فاخر هنرمندان شیرازی توسط سازمان فرهنگی شهرداری

  • کد خبر : 16004
  • 27 بهمن 1399 - 10:33
خرید آثار و محصولات فاخر هنرمندان شیرازی توسط سازمان فرهنگی شهرداری
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، به دنبال مصوبه شورای شهر شیراز و به منظور حمایت از هنرمندان شیرازی، 27 اثر از 27 هنرمند رشته های تجسمی را خریداری کرد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان این مطلب گفت: در مرحله اول، آثار خریداری شده متعلق به هنرمندان برجسته و بیشتر شناخته شده در رشته های نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، حجمی و عکس است که رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.

دکتر مرتضی جعفری با اشاره به نگاه مجموعه مدیریت شهری به حمایت از هنرمندان و فرهنگوران به ویژه در دوران شیوع کرونا که آسیب های زیادی به این قشر از شهروندان وارد شد، خاطرنشان ساخت: این اقدام برای اولین بار در مجموعه شهرداری و با نگاه تکریم هنرمندان شیراز به عنوان مهم ترین خاستگاه فرهنگ و هنر در ایران اسلامی، انجام شده است.

وی ضمن بیان مفاد مصوبه شورای شهر مبنی بر خرید محصولات صنایع دستی و آثار هنری تجسمی هنرمندان شیرازی، گفت: هنرمندان مشمول این مصوبه می توانند شیرازی ساکن در نقاط مختلف کشور یا هنرمندان غیرشیرازی باشند که اثری با هویت و شاخصه‌های فرهنگی، تمدنی و ارزشی شهر شیراز تولید کرده باشند که دارای درجه هنری از میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا اعتبارنامه از جانب مراکز معتبر هنرهای تجسمی و سنتی هستند.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در خصوص این مصوبه تشریح کرد: پس از مرحله اول خرید آثار هنرمندان شیرازی که در سال جاری اتفاق افتاد، با پی گیری های بسیار، بودجه ای ۲ میلیارد تومانی نیز به مرحله دوم خرید آثار هنرمندان شیرازی تخصیص یافته است.

دکتر دستغیب افزود: در مرحله بعد که سال آینده انجام خواهد شد، آثار هنرمندانی در دیگر رشته های هنری مکتب شیراز از جمله کاشی هفت رنگ، خاتم سازی، قلم زنی، منبت کاری و…. خریداری می شود. وی تاکید کرد: آثار هنری خریداری شده به‌عنوان اموال منقول شهرداری شیراز محسوب می شوند و با نظر شورای سیاست گذاری از طریق نصب در مراکز فرهنگی و هنری زیرمجموعه شهرداری یا نمایشگاه های مقطعی، فصلی و مناسبتی، در معرض نمایش شهروندان قرار خواهد گرفت.
به گفته دکتر جعفری؛ معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، شورای سیاست گذاری و کارگروه ارزیابی آثار هنرمندان تجسمی، دو مرجع صاحب نظر در اجرای روند خرید آثار است.

شورای سیاست گذاری متشکل از رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به‌عنوان رئیس، معاون فرهنگی، هنری سازمان به‌عنوان نایب‌رئیس، رئیس اداره فرهنگی و هنری سازمان به‌عنوان دبیر، یک کارشناس حقیقی حوزه هنر (به پیشنهاد اعضای حقوقی شورای سیاست گذاری و تایید رییس سازمان) همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر (به عنوان ناظر) است. کارگروه ارزیابی نیز متشکل از رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، یک کارشناس متخصص در حوزه گالری گردانی و یک کارشناس هنری (با تایید شورای سیاست گذاری) و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر (به عنوان ناظر) است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=16004

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.