• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6
با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهری

زیرگذر تقاطع استاد بهمن بیگی با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد

  • کد خبر : 15980
  • 23 بهمن 1399 - 6:33
زیرگذر تقاطع استاد بهمن بیگی با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد
به مناسبت دهه مبارک فجر زیرگذر تقاطع استاد بهمن بیگی با حضور معاون امور مجلس ریاست جمهوری، استاندار فارس، شهردار شیراز، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و جمعی از مدیران استانی و شهری با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در آیین افتتاح این زیرگذر با بیان اینکه کمربندی شیراز پرخطرترین محور کشور است، گفت: از معاون پارلمانی رئیس جمهوری و نمایندگان فارس و شیراز در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم بخشی از ظرفیت بودجه ۱۴۰۰ و نیز برنامه هفتم توسعه را برای ایمن‌سازی این مسیر و جا‌به‌جایی و احداث کمربندی جدید لحاظ کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، نواب قائدی اظهار داشت: تقاطع استاد بهمن بیگی با هدف تسهیل تردد شهروندان ساکن در شهرک‌های جنوبی شهر شیراز و رفت‌و‌آمد کمتر آنان در محور کمربندی حائز اهمیت است و با افتتاح آن، از این پس ساکنان شهرک‌های جنوبی از طریق این زیرگذر و بزرگراه مهندسین و تقاطع شهید رودکی به سمت شمال‌غرب طی مسیر می‌کنند که از بار ترافیکی کمربندی شیراز می‌کاهد.
قائدی در ادامه از تلاش‌های استاندار فارس برای ایجاد تعامل بین بخشی درراستای حل معضل کمربندی شهر شیراز قدردانی کرد و افزود: کاشتن بذر امید در دل مردم بسیار ضروری است و نباید با نگاه‌های سیاسی و بغض‌آلود نسبت به هم، به‌گونه‌ای وانمود کنیم که گویی کاری انجام نشده است؛ چراکه اینگونه اقدامات به ضرر همه ماست.
 عضو شورای شهر شیراز گفت: همه در یک کشتی نشسته‌ایم و باید تلاش کنیم که اگر روزنه‌ای در این کشتی از سوی عوامل خارجی ایجاد می‌شود، نگذاریم آب به داخل کشتی نفوذ کند؛ چراکه اگر آب رخنه کرد فرقی بین جناح‌های سیاسی نیست و همه متضرر می‌شویم و نظامی که به برکت خون شهیدان به اینجا رسیده آسیب می‌بیند.
تاسیسات مهمترین مشکل فراروی اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح استادبهمن بیگی
 معاون  فنی عمرانی شهرداری  شیراز نیز در آیین افتتاح فاز دوم (زیر گذر )تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان گفت: تکمیل رینگ پیرامونی شهر شیراز، ایمن سازی و تسهیل ترافیک مسیر جنوب شهر (جاده بوشهر) به آزاد راه اصفهان – شیراز در امتداد تقاطع مهندسین و تکمیل رینگ پیرامونی احداث شده است.
اسماعیل صالحی با بیان اینکه این تقاطع در کوتاه زمان تکمیل و احداث شده است، افزود: این پروژه  با تسهیل در عبور و مرور از سمت جنوب شرقی شهر به جنوب غرب تکمیل شده است.
 معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: در این پروژه یک کیلومتر پل سازی و زیر گذر انجام شده است اما  مشکل اصلی در احداث این  پروژه جابجایی  تاسیسات است بطوری که در مسیر احداث این  پروژه ۱۱ کیلومتر فیبر نوری و ۲.۵ کیلومتر برق فشار برقی و ۲ کیلومتر لوله آب با هزینه بالایی جابجا شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات اجرایی که وجود داشت یکی از پروژه های مهمی که  کوتاه ترین زمان ممکن یعنی ۹ ماه از زمان  کلنگ زنی و احداث به بهره برداری رسید که این به علت زحمات شبانه روزی تمام مجموعه های همکار از مهندسان و مشاوران تا کارگران بوده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15980

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.