• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
​رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

افتتاح بوستان سایه در شرایط سخت اقتصادی امروز قابل تحسین است

  • کد خبر : 15975
  • 23 بهمن 1399 - 6:27
افتتاح بوستان سایه در شرایط سخت اقتصادی امروز قابل تحسین است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در مراسم افتتاح بوستان سایه گفت: افتتاح بوستان سایه در شرایط سخت امروز قابل تحسین است،این در حالی است که در مقایسه هزینه‌های جاری و هزینه‌ تمام‌شده پروژه‌های عمرانی، طی سال‌های گذشته بهتر می‌توان به این نتیجه رسید که چه کار بزرگی به دست مهندسان، کارگران و جوانان این شهر در حال شکل‌گیری است.

سید عبدالرزاق موسوی افزود: نوع نگاه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شهر شیراز به محیط زندگی ستودنی است وطرح‌های افتتاح شده در شیراز واجد ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی است.
وی افزود: کسانی که تجربه هشت سال دفاع مقدس دارند و مسائل اقتصادی آن زمان را درک کرده‌اند، آگاه‌اند که شرایط امروز به‌لحاظ محدودیت‌ها از آن زمان بسیار سخت‌تر است. اینکه در چنین شرایطی پروژه‌ای در این شکل افتتاح می‌شود، جای قدردانی بسیار دارد و باید دست تکاتک آن‌ها را که در این زمینه تلاش کردند،  بوسید.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، توجه به اصل مهم عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات را یکی از رویکرد‌های مهم شورا و شهرداری دانست و ابراز داشت: پروژه پارک سایه و محل واقع‌شدن آن نشان‌دهنده این نوع نگاه است که شورا و شهرداری شیراز، عملا پروژه‌های خود را به‌گونه‌ای تعریف کرده که موضوع عدالت اجتماعی باعنوان یک اصل در آن رعایت شود.
وی در همین رابطه گفت: توفیق شکر نعمت برای مدیران شهری، شهرداری و اعضای شورای شهر است؛ چراکه گذشت زمان نشان می‌دهد که فعالیت‌هایی با کیفیت‌های متفاوت انجام می‌گیرد؛ اما اینکه به دست چه کسانی انجام و با نام چه کسانی ثبت می‌شود، جای سپاس دارد؛ اگرنه کار اصلی را مردم انجام می‌دهند.
موسوی با بیان اینکه تفاوتی اساسی بین پروژه‌های شهرداری و پروژه‌های دولت وجود دارد، توضیح داد: دستکم در شکل ظاهری، هزینه اداره شهر و منابع مالی شهرداری را مردم تامین می‌کنند و همه این‌ها از محل عوارض مردم است؛ از همین رو پیش از هرکس باید از آنان قدردانی کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از معاون پارلمانی رئیس جمهوری که در این آیین حضور داشت، درخواست کرد که طرح مدیریت یکپارچه شهری که در مجلس دهم مطرح شده بود و در آن زمان با همراهی دولت مواجه نشد، به دلیل افزایش هزینه اداره شهر و ایجاد مشکلات جدی در بررسی مجدد در مجلس مورد ارزیابی دوباره قرار گیرد.
موسوی تصریح  کرد: طرح مدیریت یکپارچه شهری می‌تواند هزینه شهر‌ها را به‌شدت کاهش دهد؛ همچنین لایحه مالیات بر ارزش افزوده که دولت آن را به مجلس ارائه کرده است، درصورت تصویب با شکل کنونی شهر‌ها را با معضلاتی مواجه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15975

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.