• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
​به همت شهرداری منطقه ۱۱ شیراز

بوستان کوهستانی سایه منحصر به فردترین بوستان شرق شیراز افتتاح شد

  • کد خبر : 15967
  • 23 بهمن 1399 - 6:19
بوستان کوهستانی سایه منحصر به فردترین بوستان شرق شیراز افتتاح شد
شهردار منطقه یازده گفت: بوستان ده هکتاری سایه در شرق شیراز واقع شده و بیش ازچهار و نیم هکتار فضای سبز دارد، این بوستان اولین پارک کوهستانی است که با وجود اختلاف سطح ۴۰ تا ۷۰ متر از کف بلوار رسول اعظم (ص) برای افراد کم توان و دارای معلولیت مناسب سازی شده است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حمید برزگر افزود: وسعت و پیوستگی این بوستان به طبیعت بکر کوهستانی از مهمترین ویژگی های این محیط می باشد که علاوه بر ایجاد محیطی امن و زیبا برای استفاده شهروندان، امکان دسترسی به کوهستان مجاور را نیز برای علاقمندان طبیعت فراهم کرده است.
وی ادامه داد: این موضوع که این بوستان دارای یک دریاچه مصنوعی به وسعت حدود چهار هزار متر مربع با آب نماهای توپیکال است و از دیگر امکانات آن می‌توان به  احداث دو خط زیپ لاین، اسلک لاین ،های لاین؛ کارگاه های صخره نوردی، آبشار مصنوعی٩٠متری، پارک کودک، کافی شاپ و نورپردازی مناسب اشاره کرد.
وی افزود: همچنین در مسیر جاری شدن آبشار چندین آبراهه احداث شده است تا به  شهروندان و بازدیدکنندگان پارک، حس و حال حضور در یک محیط طبیعی آرامبخش را القا کند.
برزگر گفت: از دیگر ویژگی های بوستان سایه، پیوستگی آن با بافت کوهستانی می باشد و بیشترین تأکید ما نیز بر ایجاد جاذبه هایی قرارداشته که تداعی گر یک محیط  بکر کوهستانی هستند در دل طبیعت شهری باشد، همچنین در حال حاضر دو خط زیپ لاین ۴۰۰ متری در ارتفاع حدود ۴۰ متری نصب شده و دو سایت صخره نوردی با بیش از ۳۵کارگاه آموزش تخصصی صخره نوردی، دره نوردی و غارنوردی در شرق و غرب این بوستان مشغول ارائه آموزش به علاقمندان و ورزشکاران این رشته ها می باشد.
برزگر با اشاره به اجرای طرح های آبخیزداری و ایمن سازی پارک درشرایط بحرانی بارندگی ادامه داد:همچنین در این پروژه دو بند خاکی آبخیزداری، منهول های خاص و حدود یک کیلومتر لوله گذاری زیرسطحی، جهت دفع ایمن آبهای ناشی از بارندگی انجام شده است و تمام این مسیرها به گورآب موجود در قسمت شرقی پارک سرازیر می شود که بخشی از آن جذب سفره های زیرزمینی و قسمت مازاد از طریق یک شبکه اصلی به رودخانه خشک منتقل می شود.
شهردار منطقه یازده با بیان اینکه این بوستان در میان دو بافت فرسوده و با قدمت قرار گرفته، اظهار کرد: بوستان سایه به شکلی طراحی شده است که گسترش آن در آینده امکان پذیر باشد و پیش بینی لازم از نظر تأسیسات برقی و مکانیکی انجام و شبکه فاضلاب به طول ۶۰۰ متر در آن اجرا شده است و امیدواریم با احداث و گسترش بوستان ها و فضاهای سبز، کلانشهر شیراز در صدر بهترین شهرهای ایران از نظر سرانه فضای سبز، داشتن هوای پاک ومردم محور بودن قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15967

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.