• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

شناسایی بیش از ۱۷۳ هزار بیمار کووید۱۹ در فارس/ سه هزار و ۱۹۱ فوتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان

  • کد خبر : 15806
  • 24 بهمن 1399 - 19:03
شناسایی بیش از ۱۷۳ هزار بیمار کووید۱۹ در فارس/ سه هزار و ۱۹۱ فوتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را تا امروز، بیست و چهارم بهمن اعلام کرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید روح اله حسینی» گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۱۱ هزار و ۹۴۱ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۱ هزار و ۵۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۴ هزار و ۴۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۷ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۳ هزار و ۸۲ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۳ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۶۵ هزار و ۸۸۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر حسینی با اعلام جان باختن ۲ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را سه هزار و ۱۹۱ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه کروناویروس در جامعه در حال چرخش است، تاکید کرد: سهل انگاری در برابر این ویروس منحوس، سبب ابتلا به بیماری کووید۱۹ و در مواردی نیز موجب مرگ می شود، بنابراین رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست ها برای پیشگیری از ابتلا این بیماری، ضروری است

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15806

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.