• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

رنگ زرد کرونا بر چهره فارس

  • کد خبر : 15800
  • 23 بهمن 1399 - 15:27
رنگ زرد کرونا بر چهره فارس
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تاکنون، اعلام کرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید روح اله حسینی» اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون،۶۱۰هزار و ۶۲۰ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۰ هزار و ۸۹۵ نفر بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۳ هزار و‌۳۴۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۹۷۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۲ هزار و۸۷۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۶۱۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های مراقبت های ویژه خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت می کنند.
دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ در استان فارس را سه هزار و ۱۸۹ نفر اعلام کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۶۵ هزار و ۶۳۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان بر اساس رنگ بندی
او با اعلام آخرین وضعیت کرونا در فارس بر اساس رنگ بندی اپلیکیشن «ماسک» عنوان کرد: شهرستان های اقلید، مرودشت، سپیدان، رستم، خرامه، سروستان، کوار، فراشبند، فیروزآباد، مُهر، خُنج و گراش در وضعیت آبی قرار دارند و‌سایر شهرستان های استان فارس به رنگ‌زرد کرونایی در آمده اند.
دکتر حسینی با این هشدار که حضور در میهمانی ها و تجمعات به ویژه در روزهای تعطیل و همچنین رعایت نکردن توصیه های بهداشتی موجب افزایش این بیماری شده است، از مردم خواست تا با جدی گرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم از خود، خانواده و اطرافیان در مقابل این ویروس خطرناک محافظت کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15800

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.